Senatorul Grigoraș afectat și de tragediile aviatice, trage semnal de alarmă din fundul Moldovei

Liberalul botoșănean a făcut publică astăzi, 1 aprilie 2015, o declarație politică prin care trage un semnal de alarmă cu privire la accidentele aviatice petrecute în ultima perioadă dar și asupra decidenților care susțin conducerea Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA). Iată mai jos mesajul senatorului botoșănean, Viorel Grigoraș.

 

”Doamnelor și domnilor,

Acum două săptămâni atrăgeam atenția prin intermediul unei declarații politice, dar și printr-o întrebare adresată ministrului Transporturilor, asupra situației din cadrul ROMATSA, acolo unde controlorii de trafic aerian nu reușesc să scape de presiunile noii conduceri, impusă politic, pentru a reforma, chipurile, un sistem care funcționa bine.

Aminteam atunci tragedia produsă în urmă cu 42 de ani, când, ca urmare a grevei controlorilor de trafic aerian francezi, 68 de persoane au murit într-un accident aviatic. Săptămâna trecută, un alt accident aviatic a avut loc tot în Franța, peste 140 de persoane pierzându-si viata. Dincolo de condoleantele pe care toti le transmitem familiilor victimelor acestui cumplit accident aviatic, vreau să trag din nou un semnal de alarmă pentru ca acei decidenți care astăzi susțin conducerea ROMATSA să conștientizeze ceea ce înseamnă să asiguri un climat favorabil desfășurării activității controlorilor de trafic aerian.

CITEȘTE:

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:35793:Grigoraș supărat c-a fost trimis forțat în … vacanță : A fost un scandal monstruos]]

 

Personalul care asigură serviciile de control al traficului aerian din Franța se pregăteau pentru a declansa greva generală. Controlorii de trafic solicitau aprobarea unor reforme necesare care să răspundă provocărilor transportului aerian francez si lipsei de resurse umane si tehnice. Sindicatul francez al controlorilor se plângea că autoritățile nu aud aceste cereri si refuză inclusiv să negocieze cu controlorii de trafic. Urmare a producerii accidentului aviatic, conștienți de această tragedie, controlorii de trafic au suspendat declanșarea grevei programată pentru 25 — 27 martie.

La noi, încă nu s-a ajuns la declansarea unei greve generale din cauza presiunilor conducerii politice asigurate de un general în rezervă care dorește instituirea unui sistem militarizat într-o instituție civilă. O aberație mai mare încă nu s-a putut auzi, mai ales când este vorba despre un sistem care atinge și siguranța națională. Sistemul existent la ROMATSA până la sosirea noii conduceri nu a adus sincope în relația dintre conducere și angajați. Concluzia care se trage duce, asadar, spre ideea că ceea ce exista era bun. De ce există acest conflict la nivelul ROMATSA ? Pentru că aici vorbim despre foarte mulți bani. Și unora nu le mai ajunge ! Opriți-vă domnilor ! Aveți iarăși exemplul că un sistem fără dotări, care nu asigură climatul optim acordării unor servicii de trafic aerian de calitate si care pune presiune nejustificat pe activitatea angajatilor aduce nenorociri !

CITEȘTE:

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:40150:Un senator plânge de mila salariaților de la Urgențe – AFLĂ ce anume l-a mâhnit ]]

Nu-mi doresc să se ajungă să se vorbească despre România într-un astfel de context pentru că atunci se va vorbi iarăși despre controlorii de trafic aerian, dar nimeni nu va vorbi despre stresul, despre presiunea sub care aceștia lucrează, peste care se adaugă și presiunea așa ziselor idei reformatoare ale unei conduceri care, sub pompoasa sintagmă a optimizării serviciilor de trafic aerian nu ascunde altceva decât intentia de a sifona bugetul tentant al ROMATSA.

Dincolo de toate aspectele prezentate anterior adaug și următorul punct: în ultima perioadă am primit informații referitoare la faptul că piloții sunt supuși unui stres continuu. În serviciul SMURD, sunt 30 de comandanți de echipaj, care sunt împărțiți în șapte direcții. Deja patru comandanți au părăsit sistemul pentru că nu au mai rezistat stresului, iar, în seara zile de 27 martie, al cincilea, comandantul de echipaj de la Târgu-Mureș, după ce a aterizat dintr-o misiune, a făcut infarct și a fost operat pe cord. Cei care ar trebui să salveze vieți, uneori, trebuie salvați ei înșiși.

CITEȘTE:

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:39933:Un senator botoșănean vrea să doarmă în drum spre București]]

Asadar, opriti domnilor decidenti politic, vremelnic în functii de conducere ! Asa-zisele optimizări ale activităților instituțiilor cu o importanță vitală pentru România, din toate punctele de vedere, economic, social și mai ales de siguranță națională — optimizări pe care doriți să le faceți pentru a pune mâna doar pe bani și cu personal adus să răspundă, fără să vocifereze, la ordinele dumneavoastră.

Viorel Grigoraș,

senator PNL de Botoșani”.

CITEȘTE:

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:40331:Grigoraș scaldă în ape limpezi scandalul cu demisia lui Țurcanu ]]