Regionala de drumuri naţionale a preluat iniţiativa şi a lansat procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru construirea unei variante de ocolire a orașului Podu Iloaiei.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat în acest sens 822,6 mii de lei.
Ofertele trebuie depuse sau anunţate până pe 17 octombrie. Câştigătorul va avea la dispoziţie 5 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
Pentru construirea unei variante de ocolire a oraşului Podu Iloaiei, „s-au avut în vedere că, în anul 2021, s-au înregistrat valori zilnice ale traficului rutier de până la 46.000 de autovehicule/sens şi, de asemenea, necesitatea desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi confort şi care să corespundă din punct de vedere tehnic reglementărilor în vigoare”, se arată în Caietul de sarcini, potrivit Ziarul de Iași.
Propunerea celor de la DRDP este ca traseul variantei ocolitoare să fie paralel cu calea ferată, dincolo de linie, astfel încât sunt necesare şi două pasaje. Dar cel care va câştiga contractul pentru realizarea SF va avea ultimul cuvânt, a spus Ovidiu Laicu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri.
Cel mai probabil, intersecţiile cu DN 28 vor fi prevăzute cu sensuri giratorii – aşa cum urmează să fie amenajat unul şi la intrarea în Tg. Frumos, la intersecţia cu DN 28B, drumul spre Botoşani aflat de mai bine de un an în curs de modernizare pe toată lungimea de 76 km.
Varianta de la Podu Iloaiei va avea o bandă pe sens şi lungimea între 4 şi 5 km (traseul prin oraş măsoară 3,5 km). Licitaţia pentru realizarea ei ar putea fi lansată în vara anului viitor.
Dacă nu vor fi contestaţii, centura de la Podu va fi inaugurată un an mai târziu, în 2024, a mai spus directorul DRDP Iaşi. Cât priveşte costul investiţiei, acesta va fi stabilit tot de SF-ul aflat acum în licitaţie, a adăugat Ovidiu Laicu.