Lanţul de magazine de tip discount Lidl, cu punct de lucru și la Botoșani, are la aceleaşi produse în România şi Polonia diferenţe de preţ de până la 67%, arată datele companiei de cercetare de piaţă Hipercom Consulting. Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, cu un salariu mediu net de circa două ori mai mare decât cel de 400 de euro din România, preţuri mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piaţa locală, scrie Ziarul Financiar.
La polul opus, în România sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei. Pentru această comparaţie Hipercom Consulting a ales aceleaşi produse, sub acelaşi brand şi la acelaşi gramaj. Pentru a face comparaţia de preţ au fost alese produsele promovate în cataloagele Lidl din cele două ţări, unde compania promovează săptămânal câteva zeci de articole alimentare şi nealimentare. Spre deosebire de ceilalţi retaileri care pariză atât pe branduri naţionale şi internaţionale, cât şi pe mărci private, Lidl promovează în cataloage în special mărci proprii. De altfel, acestea reprezintă circa 80% din totalul produselor aflate pe rafturile magazinelor Lidl. Retailerii publică anual câteva sute de cataloage, acestea fiind de altfel unele dintre cele mai importante instrumente de promovare, alături de site-urile proprii. Aici sunt afişate în special produsele la ofertă sau promoţie.
Cataloagele sunt livrate în cutiile poş¬tale ale consumatorilor şi sunt oferite gratuit şi în magazine. Compania Hipercom Monitoring analizează doar preţurile din cataloage, nu şi de la raft. Pentru a avea aceeaşi bază de comparaţie, în cazul Lidl au fost alese aceleaşi produse promovate în cataloagele companiei din România şi Polonia de regulă din aceeaşi perioadă calendaristică. Pentru această analiză au fost comparate doar cataloagele din luna februarie. Datele au relevat faptul că în Polonia sunt mai ieftine produsele de bază - iaurt, salam sau unt -, în timp ce România are preţuri mai mici la delicatese. Reprezentanţii Lidl România nu au răspuns până la închiderea ediţiei pentru a explica de ce există diferenţe de preţ între cele două ţări la aceleaşi produse în aceeaşi perioadă. România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziţie la coada clasamentului alături de Bulgaria, scrie sursa citată.