Scandalul de la Românii au Talent se termină cu o ofertă ȘOC primită de Primărie de la un director : DE VÂNZARE!

O adresă ajunsă pe biroul primarului Ovidiu Portariuc a fost ulterior redirecționată către viceprimar, respectiv Teatrul de Păpuși și Tineret Vasilache, spre analizare. Este practic o ofertă prin care, un fost director asupra căruia au planat o serie de acuze de plagiat dar și un posibil conflict de interese, dorește cedarea unor drepturi de autor, a unui personaj, contra cost.

 

Burețel scos la vânzare

Iar oferta se referă la deja celebră păpușă care-a primit numele de Burețel și care a stat la baza scandalului de la emisiunea ”Românii au Talent” care a atras atenția artistului spaniol Jordi Bertran. Odată stins conflictul, fostul director al teatrului care între timp și-a pierdut funcția de conducere, îl readuce pe Burețel sub lumina reflectoarelor.
Susține în preambulul adresei că: ”În anul 2014 a fost inițiată procedura de înregistrare la
Oficiul de Stat pentru Înregistrarea Mărcilor (OSIM), ca marcă înregistrată a Teatrului Vasilache, a păpușii denumită generic Burețel”.

Nebuloasă cu Burețel oferită spre descâlcire

Mai spune că personajul a fost rezultatul unor contracte de colaborare pentru crearea scenariului cu angajați de la acea vreme: Mihaela Petraru și Aurica Dobrescu și scenografia lui Valentin Dobrescu. Contractele ar fi fost încheiate pentru realizarea spectacolului ”Cartoon desen animat” care a avut premiera în 2001.
”Nu am înțeles a cui este opera, ce s-a dorit cu înregistrarea la OSIM. Eu pur și simplu am trimis adresa Teatrului Vasilache care va pune în discuție împreună cu Consiliul de Administrație oportunitatea cumpărării drepturilor de autor, dacă se impune, dacă nu se impune…vor vedea colegii mei. Acolo este o nebuloasă cu Burețel așa că o să îi rog pe ei ca să o descâlcească”, declară Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani.

Are Teatrul Vasilache nevoie de Burețel?!

Floricel Aionițoaie explică în adresă că la data inițierii procedurii de înregistrare, teatrul nu putea efectua plăți către firma  de consultanță (?!) angajată pentru întocmirea documentației, motiv pentru care contractul și plățile au fost realizate din banii săi.
”În primul rând, ce caută dreptul de autor al acelei păpuși căreia i se spune Burețel asupra lui? Păpușa a fost creată în teatru de Valentin Dobrescu, nu se chema nici Burețel, nici Mușețel. Deci el atunci și-a însușit acea chestie ca să iasă dintr-un eventual proces probabil cu spaniolul. Și a trecut-o pe numele lui”, se întreabă și Florin Iftode, directorul Teatrului de Păpuși Vasilache.
Mai mult decât atât, actorul susține că oricum în opinia sa, înregistrarea la OSIM a unui bun ce aparținea deja teatrului nu și-ar mai fi avut rostul: ”Oricum a fost și acolo un mic conflict de interese pentru că, tu ca director, îți treci tu pe numele tău o păpușă ce aparține teatrului, cu actori, regizori…el habar nu avea, el nici nu știa cu ce se mănâncă păpușeria când se luau premii prin țară. Și acum vrea să o vândă el înapoi teatrului…nici nu are nevoie teatrul”.


Ca atare, Florin Iftode concluzionează: ”Teatrul nu a avut niciodată o păpușă cu numele Burețel, nu avem nici un spectacol cu numele Burețel, teatrul nu are așa ceva. Este într-adevăr un desen animat cu o păpușă din burete care nu se cheamă nici Burețel nici Mușețel. Ce și-a înregistrat el acolo, e treaba dlui”.
În adresă trimisă și care speră să fie rezolvată ”pe cale amiabilă”, Floricel Aionițoaie susține că intenționează să cedeze drepturile de autor contra unei sume de până în 1.000 de lei.
Gabriela ERDIC

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:34816:Este OFICIAL : Furt artistic la Teatrul Vasilache cu numărul de la Românii au Talent – DOCUMENT]]