Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) atenționat, joi, asupra unei noi campanii frauduloase, prin care contribuabilii sunt contactați telefonic sau prin mesaje de pretinși angajați ai instituției, fiindu-le solicitate date bancare sau personale.
„Situația reprezintă o tentativă de fraudă financiară, în care atacatorii încearcă să impersoneze diverse instituții. Atacatorii folosesc tehnici de phone spoofing, prin care numărul de telefon afișat pe ecranul persoanei vătămate pare a fi al Direcției generale antifraudă fiscală”, transmite Agenția.
Phone spoofing reprezintă falsificarea ID-ului de apelant, prin care infractorii pot face să pară că apelurile lor telefonice provin de la un anumit număr – fie unul cunoscut și/sau de încredere pentru destinatar, fie unul care corespunde unei anumite locații geografice, scrie digi24.ro
„Recomandăm să evitați accesarea de link-uri sau atașamente din e-mail-uri sau mesaje a căror sursă nu poate fi atestată/certificată ca fiind legitimă, precum și efectuarea unor plăți către entități a căror identitate nu poate fi verificată. De asemenea, nu furnizați date personale/bancare telefonic înainte de a verifica autenticitatea identității solicitantului prin intermediul canalelor de comunicare oficiale ale ANAF”, a mai transmis instituția.
Agenția Națională de Administrare Fiscală se confruntă cu numeroase campanii de dezinformare realizate în numele instituției, care includ e-mailuri, mesaje și apeluri telefonice false, în care escrocii pretind că sunt reprezentanți ai ANAF și solicită date personale sau financiare, precum IBAN, parole, sau alte informații confidențiale.