Invitat să ia parte la întâlnirea dintre Excelenţa Sa, ambasadorul Franţei în România, Philippe Gustin cu mediul de afaceri botoşănean, patronul de la Rapsodia Conf a ridicat problema forţei de muncă care este formată cu greu pe plan local dar şi a navetiştilor.
Mihai Tincu s-a declarat cel mai vechi operator local în domeniul confecţiilor de la Botoşani a cărui fabrică şi-a deschis porţile la data de 8 noiembrie 1947.
„Am lucrat şi lucrez cu piaţa franceză, practic suntem cea mai veche fabrică din oraş. În cursul anilor am lucrat cu firme cunoscute în Franţa. În perioada actuală lucrăm pentru Fasonnable, pentru Maison Martin Margiela (…) sau Carrefour. E o zonă unde lucrează în confecţii 10.000 de oameni”, a spus printre altele
Mihai Tincu la Prefectură.
Omul de afaceri s-a plâns de faptul că mare parte dintre muncitorii din fabrica sa sunt nevoiţi să facă naveta, ceea ce înseamnă noi impedimente cauzate de infrastructura rutieră. „
Alături de infrastructură poate Guvernul sau reprezentanţii Guvernului ar trebui să găsească o soluţie pentru forma de navetism pe care noi o practicăm în judeţ. Zilnic în oraşul Botoşani ajung 2.500 de oameni care îi preluăm din sate”, a mai spus
Tincu.
[[banner]]
Un alt aspect care îl nemulţumeşte pe consilierul local ar fi desfiinţarea şcolilor profesionale şi astfel reducerea de personal specializat pe domeniul confecţiilor, mai ales dat fiind faptul că Regiunea Nord Est este cea mai puternică din ţară din acest punct de vedere. Mihai Tincu s-a plâns de faptul că este nevoit să aducă forţă de muncă de la Iaşi.
„
Se face navetism şi din judeţul Iaşi. Din Hârlău aducem oameni. Asta apropos de faptul că şcolile profesionale nu prea funcţionează. S-a găsit formula aducerii de oameni care termină o şcoală şi care este în diferite localităţi din judeţ şi de a-i şcolariza noi în fabrici”, a încheiat
Mihai Tincu.
El a cerut o formulă de rezolvare a problemelor din învăţământ cu privire la şcolile profesionale dar şi a locurilor de muncă.
(G.E.)
CITEŞTE:
Între francezi - Plângeri infrastructurale:Motivul pentru care Botoşani îl vizitaţi ultimul