O altă latură a verificărilor efectuate la centrele de asistență și îngrijire a persoanelor vârstnice, private sau de stat, a fost desfășurată de polițiști.
Angajații Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Botoșani au încercat să afle pe toate căile dacă au existat situații de înșelăciune asupra bătrânilor.
De altfel, acest subiect a fost atins și în cadrul Comitetului Consultativ pentru Protecția Consumatorilor care a fost convocat de prefectul Sorin Cornilă. Unul dintre membri s-a interesat dacă au existat și la Botoșani cazuri de înșelăciune prin preluarea abuzivă a bunurilor beneficiarilor.
Iar asta după ce au existat numeroase zvonuri cum că bătrânii ar fi păcăliți sau siliți să-și cedeze bunurile prin acte încheiate la notariate.
„Ar fi de văzut capacitatea, nu știu cine ar trebui cooptat în echipele astea, cineva care să poată verifica dacă acești beneficiari au capacitate de exercițiu. În sensul în care să-și apere interesul, să-și cunoască drepturile, să le apere pentru că am văzut că sunt anumite cazuri în care ei în aceste centre își pierd apartamente, depozite bancare ș.a.m.d.”,
Radu Căjvăneanu, vicepreședinte Asociația pentru Protecția Consumatorilor
Prefectul Sorin Cornilă cunoștea discuțiile cu privire la eventuale situații de abuz din partea administratorilor centrelor private.
Și de la momentul demarării controalelor în centrele de acest tip s-au verificat inclusiv aceste aspecte.
„La momentul respectiv am vorbit cu dl Ioan Aniței, inspector șef al Poliției la acel moment. Dlui împreună cu angajații Inspectoratului de Poliție Județean au făcut o activitate de informare la toate persoanele care erau înregistrate la momentul primului control. Dar și la aparținători. Toți au fost sunați”,
Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani
Într-unul dintre centrele verificate au fost depistați în jur de 30 de beneficiari care se aflau cazați acolo.
S-au purtat discuții cu fiecare în parte, întrebările fiind referitoare la bunurile pe care le dețin. De asemenea, polițiștii au contactat și rudele acestor persoane pentru a adresa aceleași întrebări.
Până în prezent, la Botoșani, nimeni nu a reclamat în mod oficial că a fost înșelat sau și-a pierdut bunurile în favoarea administratorilor de centre private de îngrijire a vârstnicilor.