Reguli impuse în supermarketuri, toți clienții sunt vizați

Unitățile comerciale trebuie să se supună unor noi reguli.

 

Prin Ordinul 449/2022, ANPC a venit cu noi reguli pentru supermarketuri şi prestatorii de servicii, cu scopul de a înlesni accesul clienţilor la informaţii importante.

 

Este vorba despre detaliile informative ce trebuie să ajungă cunoştinţa celui care apelează la produsele şi serviciile respectivei societăţi, scrie bugetul.ro

 

Ce vor afişa unităţile comerciale:

  • copie CUI
  • „Această unitate este dotată cu casă de marcat fiscală conform Legii 116/2004, OUG 28/1999. Vă rugăm solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal!”
  • „Această unitate practică un adaos comercial ce se încadrează între: 0% – … %”
  • copie extras ONRC cu punctul de lucru (unde este cazul)
  • programul de lucru
  • anunțul de atenționare a clienților referitor la obligația de respectare a prevederilor OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
  • panou de înștiințare – obligatoriu în cazul lipsei autorizației de securitate la incendiu (se afișează în dreptul intrărilor în spatiile respective)
    plăcuță cu numerele de urgență 112 și 113
  • „În această unitate fumatul este interzis!”
  • „Interzis accesul cu animale!”
  • – copie document de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor pentru unităţile de vânzare cu amănuntul, eliberat de DSVSA din judeţul respectiv
  • copie dupa procedura de igenizare a magazinului
  • copie declaraţii de conformitate
  • autorizaţia de funcţionare emisă de primaria de resort
  • poliţa de asigurare şi autorizaţia în cazul agenţiilor de turism
  • afiș / semn prin care se înștiințează clienții că se acordă avans în numerar la terminalele de plată
  • placheta ANPC cu măsurile de oprire temporară dispuse de către organele de control ale ANPC

 

Reguli pentru afişarea preţului

 

Protecţia Consumatorilor a mai venit cu o idee, pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare.

 

Astfel, magazinele, dar şi farmaciile, vor trebui să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui proiect al ANPC.

 

Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu vor mai avea voie să afișeze prețul redus pentru clienții recurenți cu un font mai mare decât prețul întreg.

 

Comercianții nu vor mai putea cere şi utiliza cardurile de fidelitate sau alte instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor, dacă asta nu asigură un beneficiu clienților.

 

(sursa foto – depositphotos.com)