Reclamaţii împotriva Orange şi Romtelecom la Protecţia Consumatorilor

 

Zeci de reclamaţii au fost depuse la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor cu privire la două societăţii de prestări servicii, respectiv firmele de telefonie Romtelecom şi Orange.
Nemulţumirile botoşănenilor referitoare la societatea Romtelecom vizează în principal perceperea unei taxe în cazul în care abonatul solicită rezilierea contractului înainte de termenul stipulat. Taxă pe care, unii dintre cei care vor să renunţe la serviciile Romtelecom o consideră abuzivă şi nu doresc să o achite. În aceste condiţii, ei au depus reclamaţii la Protecţia Consumatorilor pentru a se găsi o soluţie la această problemă, mai ales că legislaţia în vigoare, le vine cumva în ajutor. „Legea 161 consideră abuzivă inserarea în contracte a unor sume fixe pentru rezilierea contractelor înainte de termen. Dar cîtă vreme un contract încheiat de ambele părţi înseamnă învoiala părţilor….”, a declarat Sanda Constantinică, şef serviciu juridic CJPC. De cealaltă parte însă, în ciuda prevederilor legislative, juristul de la CJPC recunoaşte că taxa percepută de prestatorul de servicii pentru rezilierea contractului este totuşi justificată în condiţiile în care acesta a efectuat o serie de cheltuieli la momentul perfectării înţelegerii contractuale. „A fost nevoie de cablaje pentru noul abonat, de resurse umane şi bănuiesc că firma a avut o serie de cheltuieli în cazul unui nou abonat, noi vom încerca să soluţionăm aceste sesizări, conform legii, adică cel care oferă servicii trebuie să justifice în mod clar taxa percepută în cazul rezilierii contractului”, a mai adăugat Sanda Constantinică.
„La Orange însă taxele nu par justificate”
O altă avalanşă de reclamaţii a fost depusă de botoşăneni cu privire la unele clauze contractuale ale firmei de telefonie mobilă Orange. Asemeni Romtelecom şi acest prestator de servicii obligă abonaţii, în cazul rezilierilor contractelor înainte de perioada minimă de 2 ani de zile, la plata totală a abonamentului, pînă la expirarea acestora. „Un alt număr de reclamaţii face referire la firma Orange care de asemenea percepe o taxă în cazul rezilierii contractelor. Deşi în acest caz nu mi se pare destul de justificat, pentru că nu ştiu ce cheltuieli au fost, decît doar în cazul în care s-ar fi achiziţionat vreun telefon mobil dar şi aceste reclamaţii trebuie să fie verificate”, a mai spus juristul CJPC. Toţi cei care au emis aceste reclamaţii sunt clienţi relativ noi ai celor două firme de telefonie, perioadele fiind cuprinse între 1 şi pînă în 2 ani de zile.