Proiect la Liceul de Artă pentru gestionarea stresului la școală: O oportunitate care ne-a deschis noi orizonturi GALERIE FOTO

Liceul de Artă „Ştefan Luchian” este partener în Proiectul Erasmus+ Cum să întărești rezistența la stres și starea de bine a adolescenţilor în mediul școlar.

 

Conform Giorgiana Anton, „stresul este reacția corpului la evenimente și situații care reprezintă o provocare pentru noi. Este o parte normală din viața noastră, care ne ajută să ne mobilizăm, atâta timp cât el rămâne la un nivel optim. Iar pentru asta avem nevoie de anumite strategii de gestionare.”

 

Strategii de gestionare a stresului şi dezvoltarea unei stări de bine a elevilor au constituit tema Proiectului Erasmus+ HOW TO STRENGHTEN THE RESILIENCE AND MENTAL WELL-BEING OF THE ADOLESCENT IN THE SCHOOL ENVIRONEMENT (Cum sa întărești rezistența la stres și starea de bine a adolescentilor în mediul școlar), realizat de Liceul de Artă „Ştefan Luchian” Botoşani împreuna cu Musika Skola Stevan Hristic, Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi Nazilli şi Școala Ivan Vazoz Stara Zagora, din Serbia, Turcia şi Bulgaria, care a avut loc în perioada 20 – 24 februarie 2023.

 

Din echipa de proiect a Liceului de Artă „Ştefan Luchian” au făcut parte directorul instituţiei de învăţământ, profesor Beatrice-Cătălina Păpădie, psiholog şcolar Meda Maţoschi şi profesorii Oana-Maria Vasilache şi Carmen-Daniela Şcarlii.

 

Este bine cunoscut faptul că principalii factori care afecteaza rezistenţa la stres sunt: personalitatea, vârsta, genul şi nivelul de instruire.

Stabilirea priorităţilor, managementul timpului şi identificarea surselor stresului şi identificarea unor metode de gestionare a stresului în mediul şcolar, relaţia dintre imaginea de sine, stima de sine şi rezistenţa la stres, dezvoltarea unei imagini de sine pozitive, a autoacceptării şi a sentimentelor de preţuire personală, precum şi impactul intervenţiilor de dezvoltare personală asupra elevilor au fost puncte esenţiale pe ordinea fiecărei zile de proiect, aducând un plus de valoare unei colaborări al cărei demers a fost atingerea unui ideal educaţional.

 

„Pentru noi a fost o oportunitate care ne-a deschis noi orizonturi, pentru că acesta a fost un proiect deschis către viitor, care vizează identificarea, dezvoltarea, testarea și/sau evaluarea abordărilor (de politică) inovatoare care au potențialul de a deveni integrate, îmbunătățind astfel sistemele de educație și formare. Acest schimb de experienţă în domeniul metodelor abordate de cadrele didactice privind rezistența la stres și starea de bine a adolescenților va continua în cadrul următoarelor mobilităţi, care se vor desfășura până la sfârşitul anului, în Turcia, Bulgaria și România.”,

 a afirmat directorul Liceului de Artă „Ştefan Luchian, profesor Beatrice Păpădie, la final de proiect.