Vineri, 26 ianuarie 2018, sub coordonarea de inspectorilor şcolari Cătălina Hodan şi Liviu Botezatu, la Seminarul Teologic Liceal Ortodox "Sf. Gheorghe" Botoşani a avut loc ediţia a VI-a a Simpozionului interjudeţean "Ştiinţele socio-umane şi Religia - abordări interdisciplinare".
Simpozionul „Ştiinţele socio-umane şi religia - abordări intersdisciplinare” vizează valorizarea şi promovarea preocupărilor profesorilor de ştiinţe socio-umane şi religie din învăţământul preuniversitar, preocupări ce ilustrează interesul pentru desfăşurarea unui demers didactic eficient, dar şi creativitatea în context transdisciplinar.
Interdisciplinaritatea presupune abordarea unor teme, adeseori de mare complexitate, folosind instrumente şi reguli de investigaţii proprii anumitor ştiinţe, folosind concepte ale acestor ştiinţe, dar în alte contexte.
Interdisciplinaritatea se impune astăzi în domeniul didactic, în contextul globalizării, al dezvoltării socio-economice şi al cercetărilor psihopedagogice. Problemele globale ale lumii contemporane pledează pentru o integrare a disciplinelor, deoarece nicio problemă nu mai poate intra în aria închisă a unei singure ştiinţe sau sub titlul unei singure probleme.
Întregul demers educaţional ar trebui să aibă drept rezultat dezvoltarea integrală a individului ca fiinţă umană liberă, ajutându-l pe cel ce studiază ca, prin învăţare, să-şi formeze o atitudine atât faţă de cunoaştere, cât şi faţă de viaţă, cu accent pe iniţiativă şi creativitate.
Astfel, termenul de învăţare cuprinde achiziţionarea şi practicarea de noi metodologii, noi atitudini şi noi valori necesare adaptării într-o lume în continuă schimbare. În realizarea unui asemenea demers, ştiinţelor socio-umane şi religiei le revine un rol aparte, determinat de finalităţile educaţionale ce le sunt proprii.