(P) Compania Vascar este unul dintre cei mai importanti producatori de mezeluri, specialitati din carne, conserve, semipreparate si carne fresh din Romania. Compania a fost infiintata, in anul 1984, sub numele de Industria Carnii Vaslui, iar de curand a sarbatorit 37 de ani de activitate pe aceasta piata extrem de competitiva.
In prezent, brandul vasluian detine o fabrica cu o capacitate mare de productie si 21 de magazine proprii in regiunea Moldovei, fiind unul dintre principalii angajatori din regiune si unul dintre cei mai importanti contributori la bugetul local.
In cifre, situatia actuala arata astfel pentru Vascar:
- venituri de 22,8 milioane de euro la finalul anului 2020, o crestere de 13 procente fata de anul anterior;
- 5 milioane de euro investitii in retehnologizare si modernizare in ultimii 5 ani, dintre care 1,5 milioane de euro in anul 2020, la care se adauga 3 milioane de euro sub forma de investitii contractate pentru anul in curs;
- peste 8 milioane de euro plati la bugetul de stat in ultimii 5 ani, dintre care 2,3 milioane de euro in anul 2020;
- peste 200.000 de euro alocati pentru masuri sanitare in anul 2020, inclusiv testarea Covid-19 a angajatilor si solutii suplimentare de securitate.
Ciuburciu (Vascar): "Inainte de '89, produsele noastre se vindeau inclusiv in SUA, URSS si Germania"
"Compania Vascar si-a inceput activitatea in anul 1984, sub denumirea de Industria Carnii Vaslui, avand un numar relativ restrans de angajati, comparativ cu cel din prezent. La scurt timp, produsele noastre au ajuns pe cele mai renumite piete de desfacere de la acea vreme: SUA, URSS, Germania, Franta. Dupa Revolutie, in anul 1991, compania si-a schimbat denumirea in cea actuala, a devenit S.A. (societate pe actiuni), cu capital majoritar de stat", explica Directorul General, Vlad Ciuburciu, care ocupa acesta functie din anul 2017.
Ulterior, mai precis in anul 1994, au fost deschise primele magazine proprii Vascar, iar sase ani mai tarziu au avut loc privatizarea si primele programe de investitii masive. In 2015, s-a lansat cel de-al doilea brand al companiei, Moldova in Bucate, iar, un an mai tarziu, Vascar a devenit cunoscut la nivel national. "Am extins distributia in Capitala, semnand noi parteneriate cu retaileri independenti, si am lansat prima campanie nationala de comunicare - Moldova in Bucate invita Romania la masa", a explicat Directorul General. In 2018, Vascar a lansat gama de produse "Alege natural, fara E-uri", din ingrediente 100% naturale, fara E-uri, aditivi sau conservanti alimentari.
Odata cu aniversarea a 37 de ani de activitate, Vascar a prezentat un angajament pentru viitor, mai precis strategia de sustenabilitate pentru perioada 2021-2024. Aceasta se sprijina pe patru piloni: responsabilitate fata de angajati, productie responsabila, grija fata de mediu si implicare in problemele comunitatii. "Investim continuu in consolidarea sustenabila a firmei, iar responsabilitatea sociala reprezinta o parte foarte importanta a business-ului nostru. Vrem sa oferim angajatilor, clientilor si partenerilor o viziune de ansamblu si transparenta asupra activitatii Vascar in domeniul responsabilitatii sociale", mai spune Vlad Ciuburciu.