În prezenţa primarului Ovidiu Portariuc, a administratorului public Adriana Zăiceanu, a unor ONG-işti şi a altor salariaţi de la municipiu, joi la amiază s-a lansat proiectul „Crearea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Botoşani” (CNIPT). În valoare de peste 600.000 de lei şi finanţat prin Programul Operaţional Regional, CNIPT îşi propune în esenţăsă atragă românii şi străinii la Botoşani.
Centrul Vechi, Cornişa, Teatrul, Grădina de Vară - stâlpii turismului la Botoşani
În paralel,
Primăria Botoşani lucrează cu Prefectura şi Consiliul Judeţean la elaborarea unei strategii de promovare a judeţului, iar CNIPT va fi, conform edilului şef, „
centrul de comandă al strategiei turistice a municipiului Botoşani”.
„Când intri într-un oraş sau într-o zonă turistică există o locaţie de unde te poţi informa asupra potenţialului turistic, asupra traseelor, asupra a tot ce se întâmplă din punct de vedere turistic. Până acum nu am avut aşa ceva şi chiar în ţară pot să spun că nu sunt prea multe oraşe în care sunt implementate asemenea centre de informare, suntem la început de drum în domeniul ăsta şi proiectul, într-adevăr, se înscrie într-o strategie mai largă a municipiului”, a afirmat
Ovidiu Portariuc.
Acesta a felicitat serviciul de programe europene din subordine şi a nominalizat pilonii pe care se va promova oraşul: Centrul Vechi, Teatrul Mihai Eminescu, Grădina de Vară, Parcul Regional de Agrement Cornişa, primul reabilitat parţial, altele două cu finanţări europene obţinute pentru construcţie, respectiv reabilitare, în timp ce Grădina de Vară va fi scoasă la concesiune.
Propunere de "promovare agresivă"
Centrul Turistic îşi va avea sediul în Centrul Istoric, proiectul se va implementa într-un an şi presupune crearea a patru locuri de muncă.
O parte dintre cei prezenţi au venit şi cu idei de „reclamă” pentru oraş
. „De exemplu, Zilele Oraşului, care se sărbătoresc pe data de 23 aprilie, ar trebui să fie un eveniment naţional şi asta trebuie să facă Centrul Naţional de Tursim. «D-le mă duc la Botoşani căs Zilele Oraşului Botoşani»”, a afirmat
Dănuţ Huţu, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură şi Patrimoniul Naţional. Acesta a adăugat că Botoşani are nevoie de o promovare agresivă, asemănătoare celei făcute pentru Bucovina.
CITEŞTE ŞI:
Proiect de 6 miliarde lei vechi pentru centru turistic, lansat la Botoşani