PONT de la specialiști: CE trebuie să verifici la o mașină second-hand din Germania înainte să o cumperi?

Un autoturism second-hand poate face o primă impresie foarte bună. Cu toate acestea, trebuie să fim atenți la o lungă listă de aspecte înainte de a bate palma cu vânzătorul.

 

Auto Bild România oferă un sprijin persoanelor care și-au luat inima în dinți și vor să meargă personal în Germania pentru a-și achiziționa o mașină second-hand de calitate.

 

Așadar, la ce trebuie să fii atent atunci când vizionezi o mașină second-hand?

 

-Linie caroserie (nuanță vopsea, îndoituri, rugină)

-Luciu caroserie

-Lonjeroane, șuruburi prindere portiere, aripi (mastic, urme de desfacere)

-Un parbriz fără ciobituri

-Geamuri laterale + lunetă

-Gradul de uzura al interiorului

-Nivel încărcare baterie

-Nivel fluide (antigel, lichid de frână, lichid servodirecție)

-Nivelul și culoarea uleiului

-Nivel uzură discuri + plăcuțe de frână

-Uzură jante (îndoituri, zgârieturi)

-Profil si DOT anvelope (nivel uzură și an fabricație)

-Cârlig de remorcare (și starea în care se află dacă este prezent pe mașină)

-Stare arcuri + amortizoare punte față și punte spate

-Servodirecție

-Verificarea instalației de climatizare (aer condiționat + căldură)

-De verificat echipamentele electrice ale mașinii (oglinzi laterale, scaune cu reglaj electric, trapă, etc)

-De verificat luminile autoturismului (faruri fază lungă, fază scurta, poziții, stopuri, stop central, semnalizare, lampă ceață, marșarier, proiectoare, semnalizare)

-De verificat funcționarea geamurilor electrice (închis/deschis)

-Asigura-te că autoturismul dispune de istoric service complet și de carte service. Nu ar trebui să cumperi de la un vânzător care îți oferă opțiunea ”merge și așa”, nu de asta ai mers până în Germania. (detalii AICI)

 

De asemenea, trebuie să fii sigur că mașina are inspecția tehnică valabilă (TUV – HU), fără aceasta, nu poți elibera numerele de tranzit și poți aduce mașina doar pe platformă.

 

Pe scurt, nu cumpăra mașină fără inspecție tehnică valabilă! Singura excepție: ai venit deja cu platforma în Germania și vrei să cumperi un vehicul pentru piese sau să îl restaurezi în România. În acest caz, probabil că nu ai nevoie atât de multă de acest ghid și știi deja ce faci. Sau cel puțin așa sperăm.

 

Întreabă dealerul dacă autoturismul vine și cu al doilea set de jante sau anvelope (de iarnă sau de vară). Nu este exclus să îți vândă un set compatibil la un preț bun, dacă nu are deja un set pentru acest vehicul.

 

 

Dacă totul pare să fie în regulă cu mașina, solicită un test de drum

 

În cazul vânzătorilor particulari, nu va fi o problemă, majoritatea vor fi de acord, însă unii dealeri nu vor fi atât de fericiți când soliciți un test drive. De cele mai multe ori, problema dealerului este de logistică, acesta fiind obligat să mute câteva mașini din fața autoturismului ales de tine pentru a-l putea scoate din curte. Iar asta în cel mai fericit caz.

 

Pentru a putea face un test drive cu mașina unui dealer, acesta trebuie să monteze un set de plăcuțe roșii pe mașină. Acestea au denumirea de numere de dealer și pot fi montate pe orice mașină în vederea efectuării unui test de drum. Nu ar trebui să te lase nimeni să conduci o mașină fără plăcuțe de înmatriculare și ferește-te de cei care îți propun să faci asta – consecințele legale sunt grave chiar dacă nu încălcai altă lege când te-au văzut polițiștii.

 

 

Oricum ar fi, nu cumpăra o mașină fără a efectua un test drive!

 

În timpul testului de drum trebuie să fii foarte atent la mai multe aspecte:

 

-Eficiența sistemului de frânare – mașina nu trebuie să ”tragă” stânga sau dreapta în timpul unei frânări puternice;

-Cutia de viteze – în cazul unei transmisii manuale, trebuie verificată fiecare treaptă de viteză + marșarierul, iar în cazul unei automate, fii atent dacă transmisia schimbă lin vitezele;

-Eventuale sunete nedorite produse de suspensie – mici șanse la mașini care au sub 100.000 km la bord;

-Testează direcția la cursă maximă în ambele capete și în punctul central. Dacă auzi bătăi, pot exista probleme ale casetei de direcție sau ale planetarelor (cele din urmă pot fi auzite la plecarea de pe loc cu roțile bracate).

 

Dacă ești mulțumit de mașină după efectuarea testului de drum, poți începe negocierea prețului. Nu uita să-i menționezi dealerului toate eventualele defectele pe care le observi, dar și faptul că nu ai nevoie de garanție, deoarece cumperi autoturismul pentru export.

 

În cele mai multe cazuri, pentru o mașină care este listată la 10.000 de euro, dealerii ar trebui să fie dispuși să scadă prețul de vânzare al autoturismului cu aproximativ 500 de euro. Proprietarii privați sunt diferiți, deci depinde aici de flerul vostru de negociator și de abilitățile de a citi limbajul corporal al interlocutorului pentru a descoperi dacă oferta voastră este jignitoare sau dacă este doar începutul unei runde de negocieri la sânge pentru fiecare euro.

 

Orice ai face, nu te certa cu vânzătorul și nu ridica tonul. Proverbul ”vorba dulce mult aduce” se aplică și în Germania, iar o negociere nervoasă nu este cel mai bun început pentru perioada în care ești proprietarul unui autoturism, nu?

 

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store