Paradox la titularizare: 185 dascăli fără catedre, 78 de posturi neocupate

 

În urma concursului de titularizare, cadrele didactice botoşănene care au obţinut note peste 7 au fost incluse în prima etapă de repartizare pe posturi titularizabile însă dată fiind concurenţa acerbă, nu s-a reuşit ocuparea tuturor catedrelor.
Astfel, potrivit datelor furnizate de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean, din totalul de 146 de posturi titularizabile au fost repartizate doar 68, diferenţa de 78 rămânând vacante. Cele mai multe posturi neocupate au fost pentru educatoare în număr de 12, la limba engleză -11, matematică – 10, învăţător -6, limba franceză – 5, educaţie fizică şi sport, pregătire sportivă de specialitate -5, fizică-chimie – 4, iar la celelalte discipline între 1 şi 3 posturi libere. În ciuda acestui lucru, 185 de cadre didactice botoşănene au rămas fără posturi din cauza concurenţei înregistrată în unele centre şi unde au existat cazuri cu persoane care deşi au obţinut note peste 7 nu au reuşit să ocupe o catedră. „Sunt 78 de posturi neocupate, adică mai mult de jumătate din posturile scoase la concurs pentru titularizare. Este o carenţă a metodologiei. Există un caz unde cu media 9,32 nu a luat post, există un astfel de caz, pe educaţie fizică şi sport pentru că a venit aici, era departajat doar de 4 sutimi de celălalt candidat”, a declarat Mihaela Huncă, inspector şcolar general. Potrivit şefei educaţiei botoşănene, situaţia creată se datorează noii metodologii prin care repartizarea s-a făcut dintr-un număr de 16 centre şi nu unul singur cum era în trecut şi care ar fi permis ocuparea mai multor posturi.