(P) Optimizarea SEO în 2019 necesită o atenţie sporită asupra versiunii mobile

Internetul a devenit principalul loc de unde utilizatorii isi procura produse si servicii. De aceea, piata online este intr-o continua crestere, pentru multe business-uri fiind din ce in ce mai greu sa supravietuiasca. Fara o prezenta puternica, este imposibil sa devansezi competitia si sa ai un trafic satisfacator.

 

Pe scurt, nu este de ajuns sa ai un site si sa astepti ca veniturile sa creasca de la luna la luna. Pentru ca site-ul tau sa fie relevant pentru Google, trebuie sa beneficiezi de o optimizare SEO mereu adaptata la cele mai noi trenduri in online.

 

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa se consolideze optimizarea SEO in 2019 este calitatea versiunii mobile a site-ului. In prezent, utilizatorii folosesc cu precadere telefoanele mobile pentru a realiza cautari pe Internet, lucru justificabil avand in vedere dimensiunea lor mai mica si posibilitatea de a fi transportate cu usurinta. Plus ca 2019 este anul de glorie pentru Google mobile first index, asa ca daca nu ai o optimizare SEO directionata in acest sens, exista sanse foarte mici sa fii listat in prima pagina de rezultate.

 

Cum funcţionează Google mobile first index?

 

Google acorda prioritate site-urilor optimizate pentru mobile in paginile sale de rezultate. Chiar daca va trebui sa faci niste eforturi financiare, este important sa-ti adaptezi strategia de optimizare SEO. Pe scurt, va fi necesar sa investesti intr-un design responsive pentru site-ul tau. Avand o singura versiune a site-ului, cu un singur URL, care sa functioneze optim indiferent de dispozitivul de pe care este accesat, este avantajos atat pentru utilizatori si motoarele de cautare, cat si pentru cei care se ocupa de mentenanta site-ului.

 

De asemenea, un nou concept aparut in online este acela de Accelerated Mobile Pages (prescurtat ca AMP). Acesta este un proiect conceput de catre Google si Twitter pentru ca paginile de mobile sa aiba o viteza de incarcare mult mai mare. In esenta, vorbim despre pagini HTML create astfel incat sa aiba o dimensiune foarte mica si care sa se incarce foarte repede. Google, Twitter si cateva alte companii au implementat acest proiect, fiind un fel de raspuns la proiectul Facebook Instant Articles, adoptat de Facebook, Apple News si altii.

 

In concluzie, daca nu ai dezvoltat o strategie de optimizare SEO care sa puna accent pe versiunea mobile, inseamna ca site-ul tau va fi penalizat? Bineinteles ca raspunsul este negativ. In schimb, o astfel de schimbare va influenta in mod vizibil performantele site-ului tau in Google. Daca versiunea desktop este singura versiune a site-ului tau, iar aceasta are o viteza de incarcare foarte buna, atunci nu vei avea nicio problema. Totusi, in majoritatea cazurilor, continutul de pe desktop nu este compatibil si cu procesorul unui mobil sau cu dimensiunea ecranului.

 

Programatorii au inceput sa faciliteze folosirea telefoanelor mobile prin dezvoltarea unor site-uri mult mai user-friendly. Multe teme WordPress devin din ce in ce mai utile in sensul ca detin versiuni mult mai receptive. Cu alte cuvinte, mediul este creat, mai este nevoie doar de o strategie de optimizare SEO corecta pentru ca business-ul tau sa infloreasca in mediul online.