O tânără din Botoșani a creat împreună cu o prietenă un magazin unicat în România: Plătim pentru tot ce este în spatele produsului

O botoșăneancă ce a studiat la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, Tabitha Gavriliuc (foto stânga), s-a asociat cu o prietenă, Miruna Manole și au creat Pod.ish, un magazin online de tip manifest în care au listat câteva sute de produse sustenabile din sfera bunurilor de uz casnic.

 

Idee în pandemie


Tinerele și-au propus să trăiască mai sustenabil și totul a plecat din nevoia personală de a avea toate produsele necesare în același loc. Prin businessul lor, cele două antreprenoare vor să ajute consumatorul român să trăiască mai sustenabil şi, în acelaşi timp, să sprijine şi micii producători din domeniu. Și-au povestit începuturile vieții antreprenoriale pentru zf.ro.


„Când a venit pandemia, în primul Crăciun, am vrut să cumpăr cadouri sustenabile de la producători locali şi din această dorinţă am stat să fac mult research. Am găsit produse faine, din materiale sustenabile. Totuşi, aveam o problemă şi anume că stăteam foarte mult să fac research. Comanzi de pe foarte multe site-uri, apoi aştepţi comenzi de la foarte multe branduri, astfel că emisiile de CO2 sunt multe. Ne-am întrebat de ce nu există o astfel de soluţie, pe care noi ne-o imaginam, de ce nu sunt toate aceste produse la un loc aşa că ne-am decis să le aducem noi la un loc. Sperăm ca Pod.ish să fie un win-win – noi să ajutăm consumatorul să trăiască mai sustenabil, dar în acelaşi timp să ajutăm şi micii antreprenori din domeniu să prindă puţin avânt”,


Miruna Manole, fondator Pod.ish


30.000 de euro


a fost investiţia iniţială, iar banii au venit doar din surse proprii.

 

Au căutat şi soluţii pentru finanţarea proiectului lor verde prin fonduri europene, însă nu au găsit ceva care să li se potrivească suficient de bine.

 

De la suzete la perne


Primele produse, îşi amintesc ele, au fost jucăriile pentru copii şi suzetele făcute din cauciuc natural. În portofoliul Pod.ish se găsesc astăzi produse sustenabile pentru casă, cum ar fi lenjerii de pat, perne pentru meditaţie sau pentru căţei, jucării pentru copii sau căţei, dar şi cosmetice sau detergenţi.


Cele două antreprenoare spun că încă nu au introdus şi componenta de produse alimentare, întrucât această nevoie este destul de bine acoperită în oraşele mari ale ţării.


Ideea generală a oamenilor, aceea că preţurile produselor sustenabile sunt mai mari decât cele ale produselor obişnuite, crede Tabitha Gavriliuc, este un mit:


„Practic, plătim pentru tot ce este în spatele produsului. Un produs sustenabil, teoretic, are în spate un business etic, care foloseşte materiale foarte bune şi din acest motiv noi nu le percepem ca fiind ieftine”.


Tabitha Gavriliuc are un background în domeniul medical, iar acum se dedică 100% businessului. Cu studii superioare în domeniul sanitar, ea este fiica soților Dana și Mitică Gavriliuc, fondatorii clinicii ”Lux-Ro”.


Povestea lor integrală, inclusiv planurile de dezvoltare a afacerii le putetți afla de AICI