Nu avem drumuri dar pregătim centuri cu stații pline de restaurante și spații de cazare, jos, la Dedeman

Visăm, visăm și când deschidem ochii, continuăm să visăm. Am visat la parcul Cornișa sau la pasarela care lega acest obiectiv de celălalt loc de agrement promis pe versantul opus. Trenuri de mare viteză, autobuze electrice prin oraș sau un stadion scos ca din revistă.

 

Bifăm un nou capitol și trecem la o altă investiție prezentată la Prefectură înainte de Crăciun. Membrii Comisiei de Dialog Social, sindicaliști și directori, s-au întrunit și aproape că nu s-au putut pune de acord dacă să se întâlnească sau nu cu noii parlamentari în ianuarie 2017, pentru a le transmite problemele județului.

 

Le cunosc, au răspuns unii.

 

Cea mai stringentă problemă ar fi încă drumul Botoșani – Tg. Frumos.

Ca să-i liniștească întrucâtva, directorul Zonei Metropolitane (ZM), Florin Egner, aflat și el la masă, a dat asigurări că, dacă nu se vor concretiza demersurile cu acest drum spre Iași, vom avea măcar o centură ocolitoare, care ar trece prin Curtești și municipiul Botoșani.

 

Proiectul inclus în strategia de dezvoltare a ZM vizează realizarea unei căi de transport rutier de centură pe drumul european Iași – Botoșani, continuând cu drumul Botoșani- Suceava cu ocolire a municipiului prin zona Lebăda, zona unității militare Petru Rareș, ieșirea fiind spre Dedeman.

 

Lungimea variantei de ocolire ar fi de aproximativ 6 kilometri, cu circulație pe patru benzi, fiind vizate a fi construite 2 alveole pentru parcare mijloace de transport de trafic greu, în suprafață de 12.000 mp.

 

”Șoseaua de centură care vine de la Iași spre Suceava trece pe strada Maior Ignat, pe ocolitor sud sunt niște străzi care sunt improprii pentru transportul greu. O parte intră pe Bulevard, unde este o încărcătură exagerată și iese spre Sucevei”,
Florin Egner, director Zona Metropolitană


Proiectul ar urma să fie depus în Programul Operațional Regional axa prioritară 1, sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor poli de creștere din domeniul de intervenție, cu o valoare totală de 2,5 milioane de euro și o durată de realizare de 3 ani de zile.

 

”Noi avem banii pentru studiul de fezabilitate, am avut de anul trecut. Noi vom face studiul de impact, studiu de fezabilitate, proiect tehnic și proiectul propriu-zis”
Florin Egner, director Zona Metropolitană

 

Suma alocată și disponibilă este de aproximativ 300.000 de lei, bani ce vor fi cheltuiți anul acesta pe studii.

 

”Dacă vor veni utilaje grele dinspre Iași către Suceava ne-am gândit și la posibilitatea de a avea un spațiu de parcare aici, un spațiu care se va chema stație termodală. Deci un spațiu, în zona vis a vis de Dedeman, unde are Primăria Curtești o anumită suprafață de teren și să mai completăm cu altă suprafață care este în domeniul privat și care ar putea fi cumpărată”,
Florin Egner, director Zona Metropolitană

 

Șoseaua de centură este vizată să realizeze legătura cu Parcul de Agrement Cornișa unde ar urma să fie o avalanșă de persoane.

 

”Noi mai avem două obiective în zonă, unul este parcul Cornișa. Pot veni la Cornișa oameni din Iași, Tg. Frumos, Flămânzi, o să parcheze poate unii dintre ei, aici jos, în starea termodală. Noi am vrea să legăm lucrul acesta, ajută la dezvoltarea economică a comunei Curtești, are niște consecințe evidente”
Florin Egner, director Zona Metropolitană

 

Din Zona Metropolitană fac parte comunele: Bălușeni – Botoșani – Bucecea – Curtești – Mihai Eminescu – Răchiţi – Roma – Stăuceni – Vlădeni.

De la înființare și până în prezent, cu excepția prezentării unor proiecte de acest gen care au rămas pe hârtie, această structură nu prea și-a dovedit utilitatea.