Modern Calor intră în casele botoșănenilor să le întrerupă căldura

Societatea de termoficare a municipiului Botoșani apelează la executorii judecătorești pentru recuperarea creanțelor de la clienții rău platnici.

 

În ultimii trei ani aproape 800 de clienți au fost executați silit, prin instituirea de popriri pe venituri, după ce instanțele de judecată au pronunțat  hotărâri definitive în acest sens, se arată în comunicatul de presă trimis redacției de societatea Modern Calor.
Juriștii SC Modern Calor SA au pregătit deja alte 1.500 de dosare care urmează a fi depuse la executori. Important de menționat este că executarea silită, prin instituirea popririi pe venituri, este o acțiune ce se poate derula pe o perioadă mai mare de timp, în funcție de mărimea sumei de recuperat, reținerea lunară neputând depăși legal o treime din veniturile debitorului respectiv.
În același timp, angajații Modern Calor SA continuă implementarea planului de măsuri menit să crească gradul de recuperare a creanțelor de la debitorii rău platnici. Astfel, în ultima săptămană au fost debranșate de la sistemul centralizat de încălzire alte 30 de apartamente la care se înregistrează debite foarte mari (exemple: ap. 10, Aleea Parcului nr. 10, sc. E – 8.300 lei, ap.2, str. Barbu Lăzăreanu nr 12, sc. C – 8.775 lei). S-a optat însă pentru debranșarea pe tronsoane din scările de bloc sau chiar a unor apartamente în mod individual, pentru a nu fi afectați consumatorii buni platnici. De asemeni, în ultima saptămână au fost trimise către debitori alte 200 de preavize de debranșare pentru neplata facturilor la serviciile furnizate de societatea de termoficare.
La sfârșitul lunii ianuarie, clienții persoane fizice aveau acumulate facturi neplătite, cu o vechime mai mare de 60 de zile, în valoare de șase milioane de lei, din care 1,2 milioane de lei reprezentau penalități de întârziere la plată.
CITEȘTE:
 Modern Calor taie-n carne vie și nu iartă clienții rău platnici