Marele proiect cu fonduri europene obținut de societatea Nova Apaserv a început cu întârziere din cauza licitațiilor contestate, în unele cazuri și de peste un an de zile și a continuat cu poticneli și disconfort în rândul cetățenilor.
După conferința de anul trecut, generată de reclamațiile botoșănenilor care nu au mai îndurat noroaiele de pe străzile pe care locuiesc, a urmat o alta, astăzi, la sediul Primăriei Botoșani.
A fost una plină de tensiune, cu replici înfierbântate și acuze reținute, mai ales din partea Primăriei, cea care primește criticile oamenilor, la adresa societății Nova Apaserv ce are calitatea de beneficiar al acestui amplu proiect.
Și, din discuții au reieșit și multe „scăpări” unele putând fi controlate. De exemplu, viceprimarul Marian Murariu l-a întrebat pe Dorel Ciubotariu, managerul de proiect de la compania de apă: ”Aveți diriginte de șantier? Că nu l-am văzut niciodată. Întotdeauna la ședințe ați venit numai dv. L-ați văzut vreodată pe teren, știți cine este acest domn?”, și-a întrebat edilul colegii.
Răspunsul a fost că au mai fost și alții, până acum fiind schimbați doi diriginți, deși rolul acestora este unul esențial în derularea lucrărilor. Ba chiar, a avut calitatea de diriginte de șantier pe unul dintre aceste proiecte și fosta secretară din CJ, a lui Radu Judele care nu avea nici un fel de studii în domeniu.
Discuțiile au continuat cu străzile pe care intervine compania Elsaco și aduce obiectivul la starea inițială însă la o anumită durată de timp, există prăbușiri.
„Și la ora asta se știe de ce se prăbușește? Nova Apaserv ar trebui să spună de ce se prăbușește, specialiștii sunt la dv”, a întrebat Nicolae Semenescu, directorul Direcției Edilitare din primărie.
„Vorbiți de Nova, eu sunt managerul de proiect, nu sunt Nova, a cărei salarii le-ați aflat din presă”, a fost replica neașteptată a lui Dorel Ciubotariu, la adresa directorilor de la Apă de parcă ar fi vorbit despre o entitate din care nu face parte.
„Vă dau un exemplu pe strada Petru Maior unde s-a înfundat mașina de gunoi, m-am speriat atunci, a intrat mașina până la cabina șoferului în pământ. Strada pe care am executat-o noi. M-am dus repede să intervin, am trimis două excavatoare și ne-am apucat să verificăm. Era un branșament vechi, de la o conductă veche dar garanția e a mea. Nu e corect, atât timp cât constat că acel tronson de drum s-a stricat din alte cauze care nu pot fi imputate constructorului”,
Cornel Iurac, responsabil lucrări Elsaco
Până la urmă s-a concluzionat că unele prăbușiri sunt cauzate de avariile ascunse din conductele Nova Apaserv care ar trebui să fie gestionate și rezolvate tocmai de directorii criticați, cu salarii mari.
DESCARCA APLICATIA BOTOSANEANUL PENTRU MOBIL: