Dacă diferenţa este mai mare de un punct între notele acordate de primii evaluatori, platforma trimite lucrarea la alţi doi profesori din ţară.
Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la emisiunea Info Edu de la TVR Info a declarat cum se corectează în platformă lucrările de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform edupedu.ro.
„Dacă diferența este mai mare de un punct între notele acordate de cei doi profesori evaluator, platforma trimite lucrarea la alți doi profesori din țară. Oricât ar fi de probabilă o greșeală, după patru evaluări, se va obține cu siguranță nota cea mai apropiată de realitate. Mai mult decât atât, o lucrare poate să ajungă să fie corectată de opt profesori diferiți”
Primul pas este repartizarea lucrărilor către profesorii care corectează.
„Se distribuie aleator. Singura condiție este ca evaluatorii să nu fie din județul de origine al candidatului. Evaluatorul vede pe ecranul calculatorului lucrarea și pe o treime a ecranului o să vadă baremul digital unde introduce punctajele. Pe parcursul evaluării nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum cinci puncte, nu o să poți pune niciodată șase, pentru că nu poți trece mai departe. Ai aceste limitări”,
spune Sorin Ion.
Sorin Ion: După ce am terminat de scanat lucrarea, ea se încarcă platformă. Din acel moment, activitatea în centrul de examen s-a încheiat. Lucrarea se introduce în plic, se sigilează, se păstrează sigilată, nu umblăm la ea.
În platforma de evaluare sunt înscriși toți elevii și profesorii evaluatori.
Lucrările se repartizează automat. Singura condiție pusă este ca evaluatorii să nu fie din județul de origine al candidatului. Se întâmplă tot automatizat, pentru că în bazele de date introduse apare județul, atât al elevului că cât și al profesorului evaluator și se distribuie aleator.
Aceeași lucrare poate fi trimisă în două colțuri diferite ale țării, pentru că platforma nu distinge și acesta este un lucru bun. Nu poate să ajungă în niciun caz în județul de origine al candidatului, pentru că aceasta era și logica pentru care duceam lucrările dintr-un județ într-altul.
Sorin Ion: Partea cea mai interesantă a platformei este ecranul de evaluare, pentru că evaluatorul vede pe ecranul calculatorului lucrarea și pe o treime a ecranului o să vadă baremul digital unde introduce punctajele.
La partea de grilă, de exemplu, elevul nu dă răspunsul, ci încercuiește răspunsul a, b, c sau d. Profesorul evaluator introduce același răspuns a, b, c sau d. Platforma știe dacă acela este răspunsul corect sau nu este răspunsul corect și acordă sau nu acordă punctajul corespunzător.
Pe parcursul evaluării nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe. Ai aceste limitări.
Citește continuarea articolului AICI
(Sursă foto: depositphotos)