Liniște, pace și (ne)poluare la Botoșani în scandalul Volkswagen

Scandalul mondial care a izbucnit recent pe seama dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante se pare că nu a produs efecte la Botoșani. Drept urmare, autovehiculele marca Volkswagen cu normă de poluare Euro 5, se înmatriculează în continuare.

 

Probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante

Biroul de presă al Registrului Român Auto de la București a remis la sfârșitul lunii septembrie a acestui an, un comunicat de presă prin care erau făcute următoarele precizări: ”Ca urmare a solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate Statele Membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip, în conformitate cu prescripţiile Regulamentului CEE-ONU nr.83 sau ale Regulamentului CE nr. 715/2007, Registrul Auto Român a întreprins următoarele acţiuni:

 

- pentru certificatele de omologare de tip acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a demarat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Menţionăm că R.A.R. nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel. Subliniem faptul că acţiunile Registrului Auto se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice.

Registrul Auto Român va lua măsurile necesare

 

- conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei  grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă. Subliniem faptul că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea. Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcţie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate şi va ţine cont de măsurile administrative pe care autorităţile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”.

 

Mâine, 7 octombrie, grupul Volkswagen urmează să stabilească un plan de măsuri. Acesta va fi transmis României pe data de 8 octombrie și atunci se va ști dacă norma de poluare va fi modificată din euro 5 în euro 4.