„Laude” pentru drumul național de pământ, drumarii nu-s în stare să spună valoarea lucrărilor – DOCUMENT

Singurul drum național de pământ din România se află la Botoșani, într-unul din cele mai nordice puncte ale țării și probabil într-una dintre cele mai uitate zone.

 

Recent, au demarat un soi de lucrări de reparații ale acestui drum care este unul destul de important pentru că asigură legătura dintre Vama Rădăuți Prut și celelalte vămi din Moldova.

 

Marea ”investiție” anunțată pe toate canalele nu înseamnă decât turnarea unui strat de material bituminos, menit să reziste până la „adevăratul” proiect care înseamnă turnarea de asfalt, amenajarea de rigole sau podețe și care ar avea o valoare de 109 milioane de lei noi.

 

Până atunci însă, se efectuează o serie de intervenții de etanșeizare a acestui drum, sau dacă vreți, ca procedură, echivalentul plombărilor la drumurile cu asfalt.

 

„Marile” lucrări de la DN 24C, se împotmolesc la capitolul valoare, pentru că drumarii nu par să fie în stare să emită un comunicat clar cu ceea ce se întâmplă acolo.

 

De exemplu, Instituția Prefectului, în baza unor informații furnizate de directorul Secției Drumuri Naționale (SDN), Viorel Zacrețchi, a anunțat lucrări de aproape 10 milioane de lei.

 

„Lucrările pe DN 24C au început anul trecut, cu nivelarea cu balast a drumului şi reprofilare, apoi asigurarea cotei şi pantei în vederea turnării straturilor de asfalt. Lucrările se desfăşoară pe 36 de kilometri din DN 24C, de la km 106+650 până la km 142+250, iar valoarea contractului este de peste 10 milioane de lei inclusiv TVA, suma fiind asigurată din fonduri de la Guvernul României”,

Prefectura Botoșani

 

Pe pagina de Facebook a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, valoarea crește.

 

 

 

„Au continuat lucrările la drumul național DN 24C, Manoleasa – Rădăuți Prut în cadrul proiectului de etanșeizare prin îmbrăcăminte bituminoasă ușoară. Proiectul are o valoare totală de 39 de milioane de lei și vizează reprofilarea drumului pietruit pe o lungime de 36 de km, urmată de compactare și asfaltare în două straturi”,

Facebook oficial DRDP Iași

 

Aceeași DRDP se contrazice singură pe pagina electronică oficială care poate fi accesată de oricine și unde valoarea de atribuire a acestui contract prin licitație scade din nou:

 

 

”Valoarea totală a contractului este de 7.837.855 lei la contractul „proiectare și execuție lucrări de îmbrăcăminți bituminoase ușoare din mixturi asfaltice pe DN 24C”.

 

Explicațiile sunt furnizate pe ”surse” deși această instituție plătește purtători de cuvânt care nu prea își justifică salariile pentru că lipsesc informările și anume că la valoarea de licitație a contractului s-ar fi adăugat altele din trecut.

 

Probabil că într-un final când se va lămuri problema banilor alocați sau „umflați” pentru singurul drum național de pământ din România, se vor găsi resursele financiare pentru ”adevăratul” proiect, cel ce depășește suta de milioane de lei noi.

 

DESCARCA APLICATIA BOTOSANEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store