INTERVIU Amitabh Vardhan, director Cine Grand: Este cu mult peste așteptările noastre / Am făcut ca Botoșaniul să nu mai meargă la culcare înainte de 1 noaptea

 

Cine Grand Botoşani, întâiul multiplex din nordul Moldovei a împlinit în septembrie două luni de la deschidere, iar primele cifre trec mult peste estimările făcute de investitori. Este practic manifestarea sau locul din oraş pentru care se plăteşte bilet şi care a adunat în două luni cei mai mulţi plătitori, chiar peste ceea ce a reuşit şi FC Botoşani de la promovarea în Liga I. În ciuda startului fulminant, indienii de la Cine Grand nu se gândesc însă deocamdată la recuperarea investiţiei de circa 1,2 milioane euro, ci, încurajaţi de succesul de la Botoşani, la extinderea afacerii în regiune. Asta mai ales că numărul mare de spectatori nu constituie singura surpriză de care au avut parte, ci şi, printre altele, comportamentul spectatorilor şi al angajaţilor.
Amitanh Vardhan director Cine Grand

"Botoșaniul este cu adevărat extraordinar"

-    Aveți două luni de când ați deschis Cine Grand la Botoșani. Cum merge afacerea, peste ceea ce vă așteptați, sub ceea ce vă așteptați?
-    Este cu mult peste așteptările noastre. Suntem fericiți că oamenii din Botoșani, Suceava, chiar și Iași au venit aici și ne-au vizitat cinematograful și s-au arătat încântați.

-    Care este comportamentul spectatorului din Botoșani față de cel din Bulgaria, să spunem, sau din alte țări?
-    Oamenii de aici vor să vizioneze filme bune, vor să le vadă la prețuri convenabile, vin la film mai ales în weekend și în vacanțe. Tinerii preferă filmele de acțiune și romantice, iar cei mai în vârstă preferă dramele, filmele de suspans, thrillerele. Dar peste tot situația este aceeași!

-    Când am adresat întrebarea precedentă mă gândeam și la comportamentul lor social, dacă vorbesc la telefon în timpul filmului, dacă fac mizerie, lucruri de genul acesta.
-    Mă voi referi strict la Botoșani. Spre surprinderea noastră, se comportă chiar foarte frumos. Nu o să fac comparații cu alte locuri din lume, dar pot spune că nu vorbesc la telefon, nu aruncă pe jos popcorn și își duc cutiile singuri afară, nu vorbesc între ei în timp ce rulează filmul, sunt foarte disciplinați. Vin înainte de a începe filmul, îl urmăresc… a fost o surpriză plăcută. Sunt foarte disciplinați să spunem, dacă ar fi să facem o comparație cu orașele mari din lume, unde se înregistrează probleme. Din acest punct de vedere, Botoșaniul este cu adevărat extraordinar.

"FC Botoşani își face bine treaba, dar totuși Brad Pitt rămâne Brad Pitt"

-    Care a fost filmul cu cele mai multe încasări?
-    Cred că a fost World War Z. Now You See Me a mers de asemenea bine. Când vorbim despre cele mai bine vândute filme trebuie să luăm în considerare și cât timp rulează în cinema. Sunt filme care merg foarte bine în prima săptămână și apoi… Dacă ar fi să facem un top, trebuie să menționăm Pacific Rim, World War Z, și filmul nou care tocmai a început să ruleze – We are the Millers. De asemenea, avem filme foarte bune care rulează dimineața, la prețul de 5 lei pe bilet. Sunt filme care au rulat timp de 5-6 săptămâni. Ca și companie, suntem singurul deținător de cinematograf care oferă aceste prețuri promoționale de 5-7 lei pentru filmele difuzate dimineață.

-    Câți spectatori ați avut până acum?
-    Cred că în cele două luni de la deschidere am avut în jur de 40.000-45.000 de bilete vândute.

Amitabh Vardhan director Cine Grand interviu Botosaneanul   -    FC Botoșani, echipa noastră de fotbal, nu a adunat atâția spectatori de când e în prima ligă.
-    Ei își fac bine treaba, dar totuși Brad Pitt rămâne Brad Pitt, ceea ce a asigurat succesul pentru World War Z. Iar el a adunat 40.000 de spectatori în două luni. Fotbalul rămâne totuși un lucru minunat!

 Angajaţii sunt mult mai buni decât în alte ţări

-    Care este relația cu angajații. Cum sunt angajații din România față de cei din alte țări? Mai mult, mai puțin muncitori, mai dedicați?
-    Sunt mult mai buni decât în alte țări. Din nou nu vreau să fac comparații, prefer să vorbesc despre cei din Botoșani. Sunt oameni foarte dedicați, poate pentru că provin dintr-un oraș foarte mic și vor să crească, să se dezvolte. Nu caută cu orice preț să iasă în evidență, sunt oameni foarte simpli, ceea ce este foarte bine pentru că în acest oraș banii nu vorbesc atât de mult, nu sunt cel mai important lucru din viața lor. Privindu-le munca și comportamentul, le oferim oportunitatea de a avansa înspre o viață mai bună, de a crește și de a lucra chiar și în afara Botoșaniului, în locațiile pe care le vom deschide.
 
-    Spuneați că merge bine afacerea la Botoșani. Lucrul acesta nu vă determină să deschideți un alt multiplex în zona Moldovei?
-    Bineînțeles! Analizăm în regiune mai multe orașe, nu pot să vă dezvălui care sunt acestea, dar analizăm această posibilitate. Deocamdată putem anunța cu siguranță deschiderea unui cinematograf la București, s-au perfectat deja actele, probabil undeva în ianuarie îl vom deschide, dar pentru anul următor ne îndreptăm atenția și înspre orașele mai mici, cred că pentru anul următor ne putem propune să deschidem 20-25 de săli de cinema în România.
 
-    Care este relația cu autoritățile locale? Ați primit până în prezent cereri de sponsorizări?
-    Până acum sunt foarte mulțumiți că ne aducem contribuția la dezvoltarea societății. Am creat locuri de muncă, plătim taxe, oferim comunității oportunități pentru divertisment. Până acum, autoritățile locale ne-au venit în ajutor. Iar noi în schimb am dat, pe lângă locuri de muncă și taxe, am făcut ca Botoșaniul să nu mai meargă la culcare înainte de 1 noaptea. Înainte oamenii se retrăgeau în case pe la 8.30 sau 9 seara, acum la 11-11.30 încă sunt la cinema. Ieri mă plimbam la 1 noaptea prin oraș și erau oameni pe străzi, ceea ce m-a bucurat.

"Ne așteptăm să obținem profit abia peste patru sau cinci ani"

-    Dacă ar fi să vorbim procentual, cât din investiție v-ați recuperat în aceste două luni, 1%?
-     Nu! Pentru orice investiție pe care o facem, ne așteptăm să obținem profit abia peste patru sau cinci ani. Noi abia am deschis, nici nu se pune problema să facem astfel de calcule. În primii ani se investesc cât mai mulți bani pentru a ne asigura că afacerea este puternică și abia apoi începi să te gândești la recuperarea lor.

-    Este un obicei printre antreprenori ca atunci când o afacere merge bine să încerce să o dezvolte. Se poate vorbi despre așa ceva la Botoșani sau nu?
-    Aici avem deja un cinematograf, analizăm posibilitatea extinderii în orașe din regiune. Afacerea cu multiplexuri este singura pe care o avem, este singurul lucru pe care îl facem. Nu ne interesează alte domenii de activitate.

-    Noi mai avem un cinematograf în Botoșani. Oarecum paradoxal, directorul de acolo a declarat că de când s-a deschis multiplexul a început să crească și acolo numărul de spectatori. Este un fenomen care se petrece doar la Botoșani sau se poate generaliza?
-    E posibil să fie așa pentru că sunt 100.000 de locuitori în Botoșani și s-a relansat ideea de a merge la cinematograf. Este un lucru foarte bun că ei supraviețuiesc, noi nu vrem să ne clădim afacerea cauzând probleme altora. Ideea este probabil că oamenii au început să vizioneze din ce în ce mai multe filme, iar dacă la noi nu rulează un anumit titlu, e bine că se duc acolo. Oamenii s-au întors în cinematografe.

"Botoșaniul nu are aeroport! Și, în plus față de aceasta, nu există transport în comun disponibil după ora 20"

-    Ce vă supără, ca om de afaceri cu activitate în Botoșani? Dacă ați putea să schimbați ceva în mediul de afaceri, care ar fi acel lucru?
-    Faptul că Botoșaniul nu are aeroport! Și, în plus față de aceasta, nu există transport în comun disponibil după ora 20. Consumatorii noștri care nu au mașini nu pot veni după 8 seara pentru că nu au cu ce ajunge înapoi acasă. Un sistem public de transport disponibil până la miezul nopții ar fi foarte util. Chiar și pentru cei care vin pe jos, e foarte greu să ajungă acasă la 12:30 noaptea, când se termină ultimul film.

amitabh vardhan 3
 
-    Suceava are Mall, dar nu are multiplex. E o oportunitate de exploatat?
-    Evident că analizăm toate opțiunile și poate ne vom extinde și în orașe mai mici. Dar oricum, e loc suficient pentru toată lumea. Important e ca lumea să vizioneze filme. Ceea ce vreau să transmit prin intermediul publicației dvs. este cât e de important să nu privești filme piratate, descărcate de pe Internet. Vă rugăm să veniți la cinematograf să le vedeți. Sunt la prețuri convenabile – 5, 7, 10 lei  - și nu poți compara experiența de a vedea filmul pe un ecran mare față de un monitor de 15 inch. În același timp, aveți ocazia de a socializa, de a veni la Mall.  Nu furați filmele de pe Internet! Pentru că asta înseamnă să vizionezi filme pirat.
Interviu realizat de Sergiu BĂLĂŞCĂU
CITEŞTE ŞI:
 Indienii cu cinema de 1,2 milioane E: Am făcut lucruri pentru prima oară în România 
[[banner]]
CITEŞTE ŞI:
 Cinematograful Unirea "revigorat" de Cine Grand: Este ca o reclamă pentru noi