Societatea cu șase directori a fost din nou ținta discuțiilor din Consiliul Județean Botoșani.
Victor Ivănescu, consilier local PNL a povestit că a primit mai multe sesizări de la cetățeni în ceea ce privește verificarea apometrelor din apartamente.
„Voiam să vă spun că Serviciul Metrologic de la Compania Nova Apaserv și asta o fac în virtutea a mai multor sesizări, face programări la verificările contoarelor de apă din apartamentele populației la două sau la trei luni de zile, timp în care facturarea se face în paușal. Mai mult decât atât verificarea se face pe banii populației. Eu nu cred că toți care mergem la piață, mergem cu cântarul după noi și ne cântărim kilogramul de mere sau de pere”,
Victor Ivănescu, consilier județean PNL
Alesul de la Județ este de părere că verificarea dispozitivului de măsură trebuie să pice în sarcina celui care vinde un produs sau un serviciu, adică a societății Nova Apaserv și nu a populației.
Mai mult decât atât, programarea verificărilor apometrelor se face la distanță chiar și de câteva luni de zile, interval în care oamenii plătesc apă în sistem paușal. Asta deși în prealabil, persoanele care se află la limita expirării nu sunt notificate în acest sens, așa cum ar fi firesc.
„Iar cu planificarea asta la două-trei luni de zile și obligarea ca populația să plătească în paușal o cantitate de apă. Nu mi se pare corect, probabil dacă s-ar organiza mai bine ar putea să prevadă expirarea verificărilor”,
Victor Ivănescu, consilier județean PNL
Dacă majoritatea cetățenilor plătesc pentru verificarea apometrelor, unul din șefii CJ își cumpără câte unul nou, de fiecare dată.
”În momentul în care îmi expiră un apometru, pun unul nou. Și nu mai stau să plătesc paușal. Costurile unei revizii la apometre sunt apropiate de costurile unui apometru nou care are șapte ani. Eu așa fac și vă garantez că așa este. Restul populație nu cunoaște”,
Dorin Birta, vicepreședintele CJ Botoșani
A intervenit în discuție și celălalt vicepreședinte, Liviu Toma care a declarat că botoșănenii pot apela și la firme private care să efectueze aceste verificări anuale pentru a nu aștepta câteva luni de zile, procedură aplicată și de alți furnizori de servicii cum ar fi, Delgaz Grid, de exemplu.
„Într-adevăr în momentul în care are loc expirarea unui contor persoana respectivă vine și depune o cerere însă pentru perioada în care persoana lasă apometrul în vederea verificării metrologice și verificarea efectivă, pentru acea perioadă se aplică paușal doar în cazul în care perioada de scadență inițială a apometrului a fost depășită și a început paușalul. În momentul în care se face montarea și se imite bonul de mișcare pe apometrul verificat, declarat admis în acel moment se face regularizare”,
Cristina Panait, director Nova Apaserv
Șefa de la Nova Apaserv a mai menționat că există o listă a tuturor agenților economici care efectuează aceste verificări, iar Nova Apaserv nu deține monopol în acest sens.