Gamificarea în afaceri: top 3 exemple reușite de gamificare

(P) Citește și află ce este gamificarea în afaceri, ce beneficii oferă și care sunt cele mai reușite 5 exemple de gamificare de pe piață.

 

Gamificarea – rol activ în dezvoltarea unei afaceri de succes

 


Conceptul de gamificare în afaceri presupune implementarea unui mecasnism de joc într-un mediu care nu se bazează de obicei pe jocuri, în scopul creșterii nivelului de participare și implicare a angajaților, consumatorilor și partenerilor. Ideea care stă la baza gamificarii și-a făcut apariția în 1908, atunci când cercetașii primeau insigne pentru activitatea depusă în cadrul organizației.


În 1981 este lansat primul program de loialitate pentru clienți de către American Airlines, iar în 2002, Nick Pelling lansa primul program modern de gamificare în afaceri. Începând cu 2010-2011, gamificarea începe să fie folosită în mod intens în afaceri, preconizandu-se o creștere a valorii de piață până la 30.1 miliarde de dolari în 2024.

 


Cât de importantă este gamificarea pentru afacerile moderne?

 


Gamificarea se dovedește extrem de avantajoasă în domeniul afacerilor în care loialitatea clienților este esențială pentru dezvoltarea afacerii. De exemplu, în domeniul jocurilor iGaming, sistemul de recompense, precum mr bet bonus fara depunere, contribuie la creșterea nivelului de atașament al jucătorilor față de platformă. Principalele elemente ale unei gamificari de calitate sunt:


●    Acordarea de recompense și bonficații progresive.
●    Crearea unor clasamente cu afișarea câștigătorilor în timp real.
●    Oferirea unor experiențe imersive participanților la programul de gamificare.
●    Acordarea de insigne și certificate digitale.
●    Crearea unuei comunități sociale extrem de active.


Printre beneficiile oferite de gamificare se evidențiază următoarele:


●    Creșterea productivității - aproape 90% dintre angajații care au participat la un program de gamificare au constatat o îmbunătățire evidență a productivității.
●    Îmbunătățirea calității vieții participanților - de exemplu, în cazul programelor din domeniul sănătății, participanții sunt încurajați să adopte obiceiuri sănătoase, care îi ajută să-și îmbunătățească nivelul de sănătate.
●    Creșterea motivației și nivelului de angajament față de afacere - angajații depun mai multe eforturi pentru atingerea obiectivelor fiind încurajați de avantajele oferite de programul de gamificare.
●    Stimularea nivelului de satisfacție al consumatorilor - acordarea de recompense de loialiatte ajută la fidelizarea clienților.
●    Îmbunătățirea capacității de învățare și reținere a informațiilor - programele de acest tip sunt foarte utile în acele domenii în care angajații trebuie să învețe zilnic lucruri noi și utile pentru dezvoltarea proprie și a afacerii.


Desigur, gamificarea stimulează și sentimentul de împlinire al participanților care depun eforturi pentru a-și atinge obiectivele stabilite la locul de muncă.

 


Care sunt cele elocvente 3 exemple de gamificare reușită în afaceri?

 


Multe afaceri, din diferite domenii (construcții, design interior, alimentație, retail, vânzări online, etc) folosesc gamificarea ca metodă de stimulare și atragere a clienților, cât și a propriilor angajați.


1.    Ikea - retailerul suedez specializat în mobilă și accesorii a creat un program de învățare prin gamificare pentru proprii angajați, prin intermediul căruia aceștia se familiarizează mai ușor cu principiile companiei, cu fișa postului și cu obiectivele pe care le au de îndeplinit.


2.    KFC - este unul dintre brandurile din industria de alimentație care se bazează pe diverse jocuri video pentru a-și fideliza consumatorii. Printre cele mai bine primite jocuri se numără KFC Rewards Arcade și Shrimp Attack.


3.    Starbucks - compania cunoscută pentru sortimentele variate de cafea comercializată a creat un program bazat pe gamificare și care presupune colectarea de stele de către consumatori, pe care aceștia le pot valorifica ulterior - de exemplu, pentru individualizarea băuturilor pe care le comandă sau pentru achizițonarea produselor participante la programul "Starbucks My Rewards". 


Pe lângă aceste exemple de gamificare reușită se mai numără și progremele Nike Run Club, Dominos, Pizza Hut, Cisco, AliExpress, Google, Sephora, Microsoft, T-Mobile, Uber și Heineken. Gamificarea în afaceri deja își dovedește utilitatea, atât la nivel de creștere a satisfacției clienților, cât și în ceea ce privește stimularea producativitatii și angajamentului angajaților. Așadar, reprezintă o soluție certă pentru dezvoltarea cu succes a afacerii și creșterea randamentului pe termen lung.