Cetățenii din Botoșani se împart în două categorii fiind influențați, în mare parte de tarifele serviciilor de livrare a coletelor.
Atunci când vine vorba de expedierea unui colet sau de achiziția unui produs prin intermediul comerțului online este nevoie de un serviciu livrator care să facă posibil transferul dintre producător și client.
Ei bine, există în principal două astfel de categorii care pot face posibilă livrarea.
O parte din cetățeni preferă livrarea coletului prin firmele de curierat din prisma comodității și a timpului scurt de livrare, însă prețurile unui astfel de serviciu sunt mai mari, comparativ cu cea de-a doua categorie.
Este vorba despre Poșta Română. Ceilalți botoșăneni care nu optează pentru firmele de curierat preferă să ridice coletul personal direct din oficiile poștale, iar unii dintre ei aleg livrarea la domiciliu prin achitarea unei sume modice de factaj.
,,Ei vin pentru depunerea coletelor poștale pentru poșta de scrisori, trimit articole de corespondență , oamenii scriu la diverse instituții ale statului pentru că acum corespondența între persoane este mai limitată, nu mai e ca în trecut. Oamenii vin la poștă pentru mandate, încasări, facturi, trimitere prin priority post, adică curieratul rapid."
Vica Purice, director Oficiul Județean de Poștă Botoșani.
Se pare că botoșănenii preferă poșta în detrimentul firmelor livratoare tocmai din cauza diferențelor de tarif.
,,Oamenii trimit în continuare colete prin poștă. Tarifele practicate de firmele de curierat diferă de cele practicate de noi. Tarifele lor sunt mult mai mari și nu toată lumea își permite. Facem față concurenței și trebuie să facem.”
Vica Purice, director Oficiul Județean de Poștă Botoșani.
Factorul principal care împarte cetățenii în două categorii este reprezentat de taxele stabilite atât de poștă, cât și de firmele de curierat.
În principiu firmele de curierat percep taxă de livrare începând de la 18 lei și până la 100 de lei în funcție de volumul coletului. În cazul unor obiecte de dimensiuni mici, prețurile sunt până în 25 de lei, iar în cazul unui produs electrocasnic de dimensiuni foarte mari, tariful este pe măsură.
În schimb, lucrurile stau puțin mai diferit în privința serviciilor prestate de poștă. Începând cu 1 ianuarie 2024, Poșta Română a anunțat noi tarife corespunzătoare fiecărui serviciu prestat pentru clienți.
,,Coletele acestea se împart în două categorii: din sfera serviciului universal și servicii neuniversale. La un colet cu greutatea până în 10 kg nu se percepe TVA și este 11,30 lei taxa fixă de înregistrare la care se adaugă 1,20 lei pe kilogram, iar 1% valoarea. Însă la cele peste 10 kg este 11 lei taxa fixă, 1,50 lei pe kilogram și 1,1% din valoarea declarată de către client.”
Vica Purice, director al Oficiului Județean de Poștă Botoșani.
În cazul persoanelor care se prezintă la Oficiul Poștal până în ora 16:00 coletul va fi expediat aceeași zi. În caz contrar, coletul va fi trimis către destinatar în următoarea zi.
Alternativa de preluare și livrare la domiciliu prin Poșta Română costă șapte lei, comparativ cu tariful minim al firmelor de curierat.
Mai mult decât atât, Poșta Română colaborează cu foarte mulți parteneri printre care se numără Farmacia Tei, Elefant.ro, Emag și Direcția Generală de Pașapoarte.
(Sursă foto mașină de curierat: depositphotos)