Faptul că sistemul de învățământ românesc pune accent pe volumul mare de informații îi face pe anumiți elevi să clacheze.
Laura Jijie, coordonatorul Compartimentului de Psihiatrie Pediatrică din cadrul Spitalului Județean Mavromati susține că de la începutul anului 30 de copii s-au prezentat în cadrul unității pentru că nu au mai făcut față stresului școlar.
„Sistemul de învățământ românesc pune accent pe volumul mare de informații și mai puțin pe a-i învăța cum să învețe, cum să găsească soluții și cum să găsească informațiile într-o carte. La copii din I - IV, volumul mare de teme poate să obosească copilul mic. Copilul are nevoie de un echilibru între activitățile școlare și activitățile creative. Să nu uităm că trebuie să lăsăm copilul să se joace, dar joaca nu înseamnă statul pe telefon și pe tabletă. Joaca înseamnă interacțiunea cu ceilalți copii, practicarea unui sport”,
Laura Jijie, coordonatorul Compartimentului de Psihiatrie Pediatrică
Sunt anumite simptome care denotă că elevul nu mai face față stresului școlar. Însă puțini sunt părinții care pot să le recunoască, în timp ce alții, le alimentează.
„Dacă pe de-o parte presiunea părinților este mare în ceea ce privește expectațiile vis a vis de performanța copilului pentru că toți părinții vor copilul să fie performer și la școală, iar pe altă parte sunt cerințele învățătorului atunci acel copil prin la mijloc la un moment dat el nu va mai vrea să meargă la școală, apar niște simptome precum greață, cefalee, vărsături și va spune că nu va mai vrea să meargă la școală, apare fobia școlară până la refuzul școlar. Și dacă stăm de vorbă aflăm că de fapt că nu-i mai place la școală pentru că școala devine un factor de stres”,
Laura Jijie, coordonatorul Compartimentului de Psihiatrie Pediatrică
Și liceeni pot avea de suferit din cauza multitudinii de informații cu care sunt „bombardați” zi de zi.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL: