Elevii ar putea învăța cum să acorde primul ajutor în școală

Elevii botoșăneni ar putea învăța la școală cum să acorde primul ajutor în caz de accidente. 

 

Este vorba despre cursuri introduse de la clasa întâi și terminând cu clasa a-12-a, potrivit unui proiect de lege inițiat de senatoarea PNL Siminica Mirea. După tragedia de la clubul Colectiv  dar și alte evenimente neplăcute, societatea civilă a cerut introducerea urgentă în şcolile din România a unor cursuri de prim ajutor.

”Cursurile de prim-ajutor fac diferența dintre viață și moarte, iar o educaţie sanitară de la vârste mici ar creşte şansele de supravieţurire ale unei persoane, dacă cei din jur ar ştii cum să intervină până la sosirea ambulanţei sau până la transportarea la spital a victimei pentru îngrijiri medicale de specialitate. Din păcate, statisticile arată că aproape 70.000 de români mor în fiecare an pentru că nu sunt resuscitați la timp. Actuala pregătire necorespunzătoare a populaţiei privind acodarea primului ajutor e cauzată în primul rând de slaba eficienţă a actualelor programe,” arată senatoarea, în expunerea de motive a proiectului de lege.

Mirea spune că elevii nu învață temeinic cum să salveze o viață, la orele de dirigenție, întrucât abordarea este una ”superficială”. Scopul proiectului este de a corecta aceste deficienţe şi de a introduce noţiunile de prim-ajutor ca disciplină obligatorie de studiu.

 

Doar 0,5% din cei 1, 7 de milioane de elevi înscrişi în învăţământul gimnazial şi liceal din România au noțiuni de prim-ajutor. În multe ţări educaţia pentru sănătate este obligatorie în şcoli, începând din clasa întâi până într-a XII-a, folosindu-se pentru fiecare ciclu de dezvoltare programe şi materiale didactice adecvate vârstei scolarului.

”Introducerea în legea educatiei nationale  a unei discipline privind acordarea primului ajutor se impune având în vedere numeroasele riscuri la care sunt expuşi cetăţenii. Pentru a fi cu adevărat eficiente noţiunile de prim ajutor, constând în modul de a acţiona în faţa unei urgenţe medicale şi de a evita sau reacţiona în faţa unui pericol cu potenţial vital, trebuie să ajungă la fel de cunoscute ca alfabetul sau tabla înmulţirii. România este o ţară unde se poate întâmpla oricând o catastrofă, un cutremur puternic, inundaţii, sau orice altă tragedie. Este nevoie de cursuri de formare continuă, care ar trebui să înceapă în cel mai scurt timp. Suntem deja într-o mare întârziere, zilnic mor oameni, pe care fiecare din noi, poate, i-ar fi putut ține în viaţă, până la sosirea personalului specializat. N-ar trebui să mai pierdem o secundă din acest timp extrem de prețios”, ne-a mai declarat Mirea.

Mai mult, elevii ar deveni profesori pentru părinții lor, în sensul de a-i învăța cum să acționeze în situații critice. (Sursa: Libertatea)