Șeful de la Protecția Consumatorilor a luat supermarketul în brațe și REFUZĂ să justifice închiderea magazinului Lidl și să spună ce a găsit acolo

La o săptămână de la închiderea magazinului Lidl din apropierea ISU, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani refuză categoric să facă publice motivele pentru care s-a luat această decizie.

 

Abuz, protecție sau altceva?

 

Mirel Rogalschi a fost contactat în ziua controlului, când subalternii săi au închis magazinul cu tot cu clienți în interior. Oamenii au fost practic evacuați din incinta unității comerciale fără a li se explica motivul pentru care trebuie să-și abandoneze cumpărăturile.

 

Apelat telefonic, șeful de la Protecția Consumatorilor Botoșani a explicat că decizia de închidere de urgență a magazinului Lidl are cel mai probabil la bază abateri grave. În calitate de șef de instituție a refuzat să se deplaseze la sediul magazinului având în vedere situația aparent gravă care a dus la suspendarea activității, arătând că este ocupat cu alte lucruri.

 

Iar asta în condițiile în care Protecția Consumatorilor nu închide magazine în fiecare zi. Mai ales de un asemenea calibru.

 

A mai transmis că probabil va explica ce nereguli au fost depistate după întocmirea raportului de control de către comisarii delegați să verifice Lidl.

 

Contactat a doua zi, același Mirel Rogalschi a transmis că poate furniza informațiile care sunt cât se poate de interes pentru public și consumatori doar în momentul în care se va încheia întreaga operațiune de verificare a magazinelor Lidl derulată la nivel național.

 

În zilele care au urmat, șeful Protecției Consumatorilor de la Botoșani a tot amânat sub diverse pretexte publicarea neregulilor depistate în magazinul închis care au pus în pericol sănătatea botoșănenilor. Deși a dezvăluit că deține inclusiv materiale video cu ceea ce s-a găsit în interior.

 

Șeful de la București publică rezultate, cel de la Botoșani mută mobilă

 

Marți, 31 octombrie 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut publice rezultatele controalelor la magazinele Lidl din toată țara.

 

ANPC a controlat sute de magazine Lidl din toată țara și a aplicat amenzi! (FOTO+VIDEO)

 

În cazul celui din Botoșani, ANPC a transmis că se află în categoria celor cu închidere temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, alături de altele din Galați și Giurgiu.

 

În alte cazuri în care abaterile au fost mai puțin grave, măsura dispusă a fost de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor.

 

Contactat din nou după publicarea rezultatelor de către ANPC, inclusiv cu imagini video, Mirel Rogalschi a dat dovadă de aceeași aroganță specifică funcțiilor de conducere la stat și a refuzat categoric transmiterea informațiilor solicitate. Iar motivul a fost unul care duce spre penibil, respectiv faptul că sediul instituției din strada Marchian se află în renovare, iar în această perioadă comisarii au fost ocupați cu mutarea mobilierului și nu au avut timp să redacteze comunicate de presă. Doar că nu i s-a solicitat vreun comunicat de presă, ci pur și simplu să spună ce a găsit în respectivul supermarket.

 

Oricare variantă, inclusiv remiterea unei solicitări oficiale în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public a fost refuzată de Mirel Rogalschi, cel „uitat” de politicieni în funcția de șef al CJPC Botoșani, încă de pe vremea când exista Partidul Conservator, care l-a propulsat în acest post.  A replicat în cele din urmă că vrea să întrerupă discuția telefonică întrucât este „ținut din treaba cu mutatul mobilierului”.

 

Mită sub în mandatul șefului cu botniță

 

Mirel Rogalschi este cel care a condus instituția și la momentul în care doi dintre subalternii săi au fost surprinși în flagrant primind sume penibile sub formă de mită pentru a închide ochii la o serie de nereguli din timpul unui control.

 

Cei doi comisari au fost trimiși în judecată și evident scoși din activitate, șeful de la Protecția Consumatorilor și-a continuat activitatea (ne)publică care a ajuns în zona „informațiilor clasificate”.

 

Susținut de un partid mort

 

A fost numit pe funcția de conducere în anul 2012 cu larga susținere a partidelor politice care se aflau pe atunci la guvernare (PSD, PNL, UNPR, PC). Mirel Rogalschi era membru al Partidului Conservator care era condus pe atunci de Paul Onișa. Carnetul de partid i-a permis participarea la concurs și astfel împământenirea într-un post pe care a fost ulterior „uitat” și de la nivelul căruia se comportă ca pe o moșie proprie. Ulterior a fost preluat de ALDE pe perioada cât a fost condus de Liliana Mincă. „Zestrea” politică din care făcea parte Mirel Rogalschi a fost ulterior preluată și de Florin Țurcanu.

 

Sunt 11 ani de când Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor NU a susținut nici măcar o singură conferință de presă.

 

Informațiile relevante pentru botoșăneni sunt ascunse de acest șef de instituție care se prevalează de o serie de proceduri la nivelul ANPC și de faptul că nu este abilitat să transmită informații publice, deși este plătit generos din fonduri publice. Proceduri care însă nu pot călca însă legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

 

 

Și averea e secretă de vreo doi ani

 

Mirel Rogalschi nu are însă secrete doar în privința controalelor la supermarketuri, ci și cu propria avere.

 

Ultima declarație de avere pe care și-a completat-o și este vizibilă pe site-ul ANPC este din anul 2021, respectiv 2020 pe portalul Agenției Naționale de Integritate (ANI).

 

În 2020 realiza un venit anual de 62.417 lei, iar un an mai târziu salariul său anual a crescut la 68.696 de lei.

 

Veniturile din anul 2022 nu sunt transparentizate conform legii pe niciun portal electronic.

 

Românii de prin alte județe sunt consumatori adevărați

 

Muțenia de la Botoșani vine în totală contradicție cu valul de informații transmise de Horia Constantinescu, președintele ANPC care publică inclusiv pe propria pagină de Facebook rezultatele unor controale efectuate de instituția pe care o conduce, tocmai pentru a proteja consumatorii de eventuale abuzuri care pot fi făcute de unele unități de alimentație publică.

 

Redacția Botoșăneanul va sesiza Comisariatul Regional Nord – Est, dar și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la împiedicarea accesului la informațiile de interes public care-i vizează pe botoșăneni.

 

Deși de o săptămână de zile Mirel Rogalschi a transmis că va solicita aviz de la șefii centrali pentru furnizarea informațiilor solicitate, în realitate preocupările sale au vizat mutarea în apartamentul de la parterul blocului turn din strada Marchian.