Silvia a plecat în străinătate vreme de mai bine de un deceniu, timp în care a agonisit bani și a reușit să își redecoreze apartamentul. Când s-a întors acasă după 12 luni, prin martie, s-a trezit cu o factură colosală de 1.000 de lei, în condițiile în care nimeni nu i-a călcat pragul casei de tot de atâtea luni. În situația Silviei se află alți zeci de botoșăneni care sunt nemulțumiți de noul mod de facturare al companiei.
Botoșănenii primesc facturile la energie electrică și gaz o dată la trei luni și de când noua metodă de facturare a intrat în vigoare, s-au prezentat deja consumatori nemulțumiți la Protecția Consumatorilor.
La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani, se prezintă lunar în jur de patru, cinci botoșăneni care depun sesizări la adresa operatorului de energie electrică și gaz. Mulți dintre aceștia reclamă valoarea facturii și solicită un control din partea comisarilor de la CJPC.
„Am avut mai multe sesizări referitor la faptul că există această nouă modalitate de facturare (n.r.: o două luni estimare, o lună regularizare de citire). Se întâmplă, sunt nemulțumiți care reclamă valoarea facturii, noi înregistrăm reclamațiile, ne adresăm celor de la E-ON. În istoricul lor de consum și de plăți, regăsim calculele respective, în cazul în care consumatorul are dreptate, la energia electrică pot face cerere și primesc înapoi suma de bani care s-a încasat peste ceea ce ar fi trebuit să plătească, iar la gaz rămâne în sold și se compensează luna următoare”, a declarat Mirel Rogalschi, comisar-șef al CJPC.
Estimările care sunt trecute pe facturi, se fac în funcție de convențiile de consum semnate între consumator și compania E-ON – dacă există – sau în funcție de istoricul de consum. Acest ultim aspect este cel mai des reclamat de botoșăneni care spun că distribuitorul de energie electrică și gaz facturează mult peste consumul real.
(C.B.)