Droguri, violuri sau înjunghieri printre elevii botoşăneni - AFLĂ ce spune IŞJ

 

Trei minore, eleve la unităţi de învăţământ locale au fost victimele unui violator în serie. Un alt elev de la o unitate de prestigiu din municipiu a înjunghiat un taximetrist pentru a-i lua banii să joace la „păcănele”. Un al treilea elev de la Şcoala Ion Pillat din Dorohoi a acuzat că ar fi fost violat de un alt coleg din internat. Sunt coordonatele principalelor evenimente negative  petrecute la Botoşani în primele două luni ale acestui an.
O altă problemă care a luat amploare la Botoşani ar fi numărul ridicat de tineri consumatori de etnobotanice. Situaţia îngrijorătoare se află în atenţia şi a reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean care se află însă cu mâinile legate, cel puţin în privinţa personalului care ar trebuie să se ocupe de activităţile de consiliere a tinerilor care frecventează unităţile şcolare locale tocmai pentru a preîntâmpina astfel de situaţii nedorite. „În primul rând la nivelul unităţilor de învăţământ ar trebui să se desfăşoare activităţi concrete de consiliere a elevilor şi aici mă refer la consiliere individuală şi consiliere de grup pe această problematică fiindcă se pare că doar campaniile făcute în acest sens, nu ajută. Este nevoie să ajungem la sufletul elevului, e nevoie să ajungem la elev, e nevoie să reuşim să comunicăm cu el în această perioadă a adolescenţei”, a declarat Cătălina Lupaşcu, inspector şcolar general adjunct.
CITEŞTE:
 Presupus viol de orfan ascuns de şcoală, Direcţia Copilului lăsată "pe dinafară"
Factorii care stau la baza producerii acestor evenimente ar fi în opinia şefei IŞJ lipsa implicării părinţilor în educaţia elevilor, plecarea acestora la muncă în străinătate sau anturaje în care intră în general copiii. Lucruri care în mod normal ar trebui să fie constatate de psihologii şcolari care să atragă un semnal de alarmă în cazul tinerilor cu probleme. Momentan însă, potrivit legii, în şcolile botoşănene există psihologi dar care însă nu reuşesc să acopere numărul total de elevi pe care ar trebui să îi monitorizeze. „Au fost numeroase dezbateri la nivel naţional cu privire la faptul că un psiholog la 800 de elevi este ineficient. Practic putem spune că există psiholog în şcoală dar nu putem spune că acel psiholog poate să cunoască foarte bine colectivele de elevi cărora li se adresează prin munca pe care trebuie să o desfăşoare”, a mai spus inspectorul şcolar general.
CITEŞTE:
 Agresorul taximetristului e elev;  povestea incredibilă a înjunghierii
Problema a fost ridicată de Cătălina Lupaşcu şi la nivelul CJ pe perioada cât a ocupat funcţia de vicepreşedinte însă soluţia s-ar afla la nivel naţional. „E într-adevăr o problemă pe care o ridicăm de ani de zile şi eu am ridicat-o inclusiv la CJ atunci când am fost. Suntem sub impactul a unei reguli stabilite de FMI prin care numărul de bugetari trebuie să rămână acelaşi. Şi iată că ceea ce se întâmplă la nivel naţional produce efecte negative în învăţământ. Noi la ora actuală nu avem voie să depăşim numărul de norme alocat pentru acest an şcolar”, a mai spus Cătălina Lupaşcu care a mai declarat că a rămas şocată de fapta elevului de la Colegiul Mihai Eminescu care a înjunghiat un taximetrist dar şi de cele trei minore victime ale violatorului în serie.
CITEŞTE:
 Botoşănence minore sechestrate, drogate şi violate de un recidivist