(P) Distribuția... sigur că toți șoferii au auzit de ea. Majoritatea oamenilor știu ce este distribuția, ce rol joacă și multe altele, dar sigur nu știu totul despre distribuție. Distribuția este de asemenea și acea parte a mașinii de care foarte mulți conducători auto află abia atunci când se strică. De aceea, este necesară mai multă documentare și dacă vrei să aflii mai multe despre defecțiuni ale distribuției ar trebui să vezi pe VROM.RO cele mai documentate articole din industria auto!
Distribuția este acel subset al motorului a cărui funcție este de a sincroniza componentele responsabile pentru admisia, evacuarea și poziția cilindrilor, astfel încât timpii de ardere ai motorului să fie respectați.
În multe vehicule, distribuția include, de asemenea, pompa de apă care este alimentată de aceeași centură.
Distribuția constă, de obicei, din: curea de acționare, rolă de ghidare, întinzător și pompă de apă, dacă distribuția mașinii este pe centură. Dacă distribuția este în lanț, lucrurile se schimbă și mai multe părți intră în joc.
Există mai multe tipuri de distribuție de care este posibil să nu fi auzit. Pentru început, trebuie să se ştie că din anii 1890, motoarele cu combustie internă erau echipate cu lanțuri de distribuție și nu aveau centuri de distribuție. Abia în anii 1960 Pontiac a lansat primul motor cu 6 cilindri și centura de distribuție din cauciuc și nu lanțul clasic. Apoi a urmat o explozie de motoare cu o centură de distribuție.
Ei bine, în primul rând, este mult mai ieftin, ceea ce înseamnă că este o bucată de cauciuc, nu un lanț complex, astfel încât prețul unui motor a fost mai mic. De asemenea, datorită faptului că nu există nici un contact fier pe fier, dar un cauciuc de fier, vibrațiile și zgomotul ralanti au fost mult mai mici.
Dar din anii 1990, lanțul de distribuție a fost din nou apreciat. Astfel, producătorii mari au echipat chiar și motoare de capacitate mică cu lanțuri de distribuție în loc de curele.
În primul rând, lanțul de distribuție nu necesită înlocuirea la 60.000-100 km ca centură. Pentru că este metalic, fiind similar cu lanțul de biciclete, dar mai rezistent, unii producători spun că nu ar trebui schimbat niciodată, dar unii recomandă că lanțul să fie schimbat la un moment dat, aproximativ 250.000 - 300.000 de kilometri.
Centura are tensionatoare mecanice, tensionate cu ajutorul unui arc sau amortizor. Dar tensionatorul lanțului funcționează pe baza presiunii hidraulice, ceea ce poate fi o problemă.
Motoarele TSI și diesel de la BMW sunt cunoscute pentru problemele cu tensionatorul lanțului de distribuție, deoarece tensionatorul nu a primit imediat presiune, lanțul a fost larg, vibrează și, în timp, distanța dintre unele cazuri în care mașina nu a fost pusă în funcțiune, lanțul a eșuat.
Există, de asemenea, motoare care au distribuție pinion (angrenaje). Aceste modele sunt destul de rare, de exemplu Ferrari folosește distribuția pinionului în motoarele sale. Această distribuție este durabilă în timp, dar foarte complicată. VW a folosit, de asemenea, această tehnologie în mai multe modele de motoare (pe motorul 2.5 TD care echipează VW LT 46, dar și pe motorul 2.5 TDI care echipează transportorul de generația a 5-a).
Tot în strânsă legătură cu distribuția, citește posibilele cauze ale opririi motorului în mers.