Deficit de psihologi în şcoli

 

Potrivit conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean la ora actuală în psihologcabinetele şcolare îşi desfăşoară activitatea ca şi psihologi un număr circa 30 persoane. Numărul acestora este extrem de scăzut în condiţiile în care necesarul de posturi ar fi de aproximativ 100, pentru totalul de elevi de la nivelul judeţului Botoşani. Teoretic, un psiholog ar trebui să aibă sub observaţie circa 800 de elevi, avînd în vedere că, în general cazurile care necesită supraveghere sunt limitate. Chiar şi în aceste condiţii, în organigrama sistemului educaţional judeţean, sunt încadrate şi persoane care prestează activităţi similare, pentru sprijinirea elevilor cu nevoi speciale. ada macovei 32Pentru categoria de învăţămînt special există 20 de psiho-pedagogi pentru educaţie specială la Botoşani şi 31 la Dorohoi, iar pentru terapie, 6 la Botoşani şi 6 la Dorohoi, în judeţ mai avem profesori itineranţi de sprijin circa 25 de persoane, dar demersurile noastre se îndreaptă de anul acesta către o suplimentare a numărului de posturi de psihologi pentru cabinetele şcolare avînd în vedere numărul mare de copii rămaşi singuri acasă care au nevoie de consiliere dar şi numărul de elevi care au un comportament deviant sau care sunt tentanţi să aibă abateri de la regulamentul şcolar şi un comportament anti-social”, a declarat Ada Macovei, inspector şcolar general IŞJ. Ada Macovei, a mai declarat că, printr-o adresă Inspectoratul Şcolar împreună cu Centrul Social de Resurse şi Asistenţă Educaţională s-a adresat Consiliului Judeţean justificînd necesitatea suplimentării numărului de posturi în şcolile din judeţ. Una din soluţii ar fi ca, în urma reorganizării Şcolii de Arte şi Meserii Ion Pillat Dorohoi să fie aduse normele la valoarea reală comparativ cu numărul de elevi din realitate, iar posturile reduse să fie transformate în psihologi.