De 10 ori mai puțin decât Transilvania! Moldova - bătaia de joc a țării la alocarea banilor pentru drumuri

Moldova a devenit ciuca bătăii de joc pentru reprezentații Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Față de alte regiuni ale țării, acolo unde s-au alocat sume importante de bani pentru infrastructura rutieră, moldovenii au primit fonduri "insignifiante” pentru investiția în șosele.

 


Transilvania și Banatul cu miliardul, Moldova cu milioanele

Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabilitarea de drumuri naţionale, puţin peste 1 miliard de euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a Ziarului Financiar pe baza plăţilor realizate în perioada 2012-2014 de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).


Moldova... doar cea mai săracă zonă

În regiunea Moldova s-au cheltuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nici o autostradă nu străbate încă zona şi doar puţine drumuri naţionale au fost modernizate, printre care DN 29 Suceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna. Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării şi infrastructura slab dezvoltată. Regiunea de nord-est a ţării, care se identifică cu Moldova, are un PIB per capital de doar 3.400 de euro, faţă de o medie naţională de circa 5.500 de euro.
CITEȘTE:
Botoșani își ia ADIO de la autostradă și primește în schimb… drumuri expres