Date OFICIALE din spitale: Pacienții sunt foarte mulțumiți de medici, curățenie și tratamente și NU oferă mită – TABEL

Sindicatul Solidaritatea Sanitară a transmis și o serie de analize care au reieșit în urma unor chestionare de satisfacție completate de pacienții care s-au adresat spitalelor.

 

Aceste statistici au fost făcute publice, urmare a atacurilor care au fost lansate public atât în Comisia de Dialog Social cât și în ședința ordinară a Consiliului Județean.

Sindicaliștii botoșăneni au transmis o serie de grafice din care rezultă că, în proporție covârșitoare pacienții de la Spitalul Mavromati sunt mulțumiți de calitatea actului medical.

 

Redăm mai jos datele din analiză, cu explicațiile oferite în comunicat:

 

Figura nr. 1 evidențiază faptul că în perioada decembrie 2022 – mai 2023, în medie, un procent de peste 76% a pacienților care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de Spitalul Județean de Urgență Mavromati Botoșani.

 

 

Datele din fig. 2 arată că în perioada decembrie 2022 – mai 2023 un procent mediu de 79% a pacienților care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de activitatea și implicarea medicilor din cadrul Spitalului Județean de Urgență Mavromati Botoșani.

 

 

În fig. 3 arată că în perioada decembrie 2022 – mai 2023 un procent mediu de 79% a pacienților care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de activitatea și implicarea asistentelor medicale din cadrul Spitalului Județean de Urgență Mavromati Botoșani.

 

 

Fig. 4 în perioada decembrie 2022 – mai 2023 evidențiază o creștere a numărului de pacienți care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de informarea primită din partea medicilor pe timpul spitalizării cu privire la diagnostic și tratament, procentul mediu depășind 80%.

 

 

Figura 5

 

În măsura în care satisfacția pacienților față de curățenia din spitale poate fi considerat un indicator relevant pentru o evaluare a activității personalului auxiliar sanitar, putem constata că în perioada Decembrie 2022 – Mai 2023 procentul mediu al pacienților care se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de curățenia din spital este de aproximativ 79%.

Precizăm că deși cunoaștem că responsabilitatea pentru asigurarea curățeniei în spitale revine în mod specific categoriei îngrijitoare, datorită suprapunerii de roluri (infirmierele participând la unele din aspectele ce țin de indicatorul curățenie) și a nivelului de generalitate al indicatorului (pacienții putând avea în vedere o referință globală, ce include masa, lenjeria, sprijinul pentru toaleta personală etc.), rezultatul se raportează la întreaga categorie personal auxiliar sanitar

 

 

Datele din fig. 6 arată o înjumătățire a numărului de pacienți care declară că le-au fost solicitat bani de către medici sau asistenți, 2,64% este un procent extrem de mic comparativ cu percepția populației și dezinformarea continuă. Considerăm că 97,36% este un procent foarte mare al pacienților externați din Spitalul Județean de Urgență Mavromati Botoșani care au spus că nu li s-au cerut bani sau atenții. Acest lucru înseamnă că în majoritatea cazurilor personalul medical își face meseria onorabil in spital.