(P) Odată cu relaxarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, sectorul ospitalității, unul dintre cei mai importanți piloni ai economiei românești, a început să se revitalizeze. Ceea ce este o veste mai mult decât bună nu doar printre hotelieri, ci și pentru toată lumea în general, având în vedere că acest sector contribuie cu aproape 5% la produsul intern brut și asigură mai bine de 4% din totalul angajaților cu contract individual de muncă.
Mai mult, posibilitatea turiștilor de a-și relua călătoriile prin țară va ajuta economia națională în următoarele luni. Iar dacă ești de cealaltă parte a baricadei, adică hotelier, cu siguranță facilitățile fiscale acordate de către statul român contribuabililor din industria HoReCa ți-au fost de ajutor, însă ceea ce îți dă speranță cu adevărat că totul va fi bine este reluarea activității.
Având în vedere că au petrecut peste un an în casă, românii sunt mai determinați ca niciodată să meargă în locuri noi în vacanță, să descopere destinații inedite și să se deconecteze de la grijile zilnice. Tocmai de aceea, cererea de cazare va fi mare, dar și concurența și-a „ascuțit” strategia de atragere a clienților.
Așadar, dacă deții o pensiune sau un hotel, iar în perioada imediat următoare ai ocazia să recuperezi o parte dintre pierderile înregistrate de afacerea ta, iată câteva recomandări de care poți tine seama pentru a-ți spori vizibilitatea și a-i face pe potențialii clienți să se îndrepte către oferta ta și nu a altora.
Pentru ca turiștii să fie atrași de unitatea ta hotelieră, trebuie să te gândești cum să valorifici la maximum potențialul zonei și specificul culinar. Însă, mai ales în contextul dat, când sănătatea a devenit o prioritate pentru toată lumea, indiferent de vârstă și de alte convingeri, poți să oferi și servicii de medicină alternativă și de recuperare. În acest sens, colaborarea cu un kinetoterapeut va fi de bun augur, mai ales dacă hotelul e vizitat de persoane de toate vârstele. Totodată, achiziționarea unor lămpi cu infraroșu ar fi de luat în considerare în procesul de diversificare a ofertelor cu care-ți atragi clienții. Un bec infrarosu reprezintă o sursă de sănătate curată, extrem de eficient în îngrijirea sănătăţii şi îngrijirea corporală, special proiectat pentru tratarea durerilor musculare şi a leziunilor sportive. De exemplu, dacă vei avea cazată o echipă sportivă venită în cantonament, cu aceste lămpi poți asigura tratamentul localizat în vederea calmării durerii musculare.
În ceea ce privește oportunitățile locale, turiștii vor fi atrași de pachete în care să incluzi și plimbări cu căruța trasă de cai, vizite la principalele obiective turistice din apropiere, cum ar fi o stână, mâncare la ceaun, posibilitatea clienților de a se implica în activitățile de sezon specifice zonei, cum ar fi tăiatul ierbii și strângerea fânului. De asemenea, amenajarea unui colț rustic, a unui cuptor de cărămidă sau a unui foișor de lemn în curte va reprezenta un adevărat punct de atracție. Nu uita de importanța delicateselor locale, cum ar fi, de exemplu, papanașii cu smântână și dulceață din fructe de pădure, bulzul sau ciupercile pe grătar cu brânză de burduf.
În același timp, asigură-le celor care-ți trec pragul cutii cu măști de protecție de unică folosință, recipiente cu dezinfectanți, covorașe dezinfectante la ușa camerei, poate chiar o cremă hidratantă pentru mâini. Nu uita să specifici toate aceste facilități în strategia de promovare, fie că e pe un site de turism, pe Booking sau pe rețelele sociale.
Sursă foto: Pexels