Conţac, proces de 24 de milioane euro la Suceava

 

Reparaţiile pe drumuri judeţene din Suceava sînt blocate din cauza unui proces în care sînt implicate două firme controlate de fostul preşedinte al PSD Botoşani Constantin Conţac. Miza este uriaşă, circa 100 de milioane de lei.

Potrivit Monitorului de Suceava, startul pentru lucrările de reparaţii pe drumurile judeţene se amână cel puţin cu o lună, după ce licitaţia de atribuire a contractului către o asociere de firme din Botoşani cu Calcarul Pojorâta a fost contestată la Tribunalul Suceava. De regulă, licitaţiile erau contestate la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), dar acum, pentru prima dată, procedura de atribuire a fost contestată, de firmele care au pierdut, la Tribunalul Suceava, secţia comercială de contencios administrativ şi fiscal. Interesant este că licitaţia organizată de Direcţia de Drumuri a Consiliului Judeţean Suceava este contestată de Societatea de Drumuri şi Poduri, care are ca unic acţionar tot CJ Suceava.

Teoretic, procesul ar trebui să se termine rapid

Chiar dacă procedura de achiziţii nu este suspendată de drept, autorităţii contractante îi este interzis să încheie contractul până la soluţionarea irevocabilă a plângerii. Teoretic, asta ar trebui să dureze foarte puţin faţă de alte dosare, deoarece se judecă cu prioritate faţă de cele din alte domenii. Primul termen se fixează la maxim 20 de zile de la primirea plângerii, sunt prevăzute durate de maxim 10 zile între termenele de judecată ulterioare, comunicarea se poate face rapid, prin fax ori e-mail, se limitează posibilităţile de amânare a judecăţii etc.

Conţac şi asociaţii ar fi venit cu preţ de dumping

Întreţinerea şi reparaţiile drumurilor din judeţul Suceava ar fi trebuit să fie demarată de firmele Transporturi Auto SA, Con 2000 şi Big Conf Botoşani, asociate cu SC Calcarul Pojorîta. Acestea au câştigat licitaţia în faţa societăţii de Drumuri şi Poduri Suceava & Bitu Nova şi UMB Spedition & Tehnostrade. Valoarea lucrărilor este foarte mare, de 100 de milioane de lei - circa 24 de milioane de euro, iar acordul de execuţie este pentru următorii trei ani. Execuţia lucrărilor presupune contracte subsecvente pe fiecare tip de lucrare, dar până în 2012 nu este permisă nici o actualizare a preţurilor. În motivarea contestaţiei, firmele care au pierdut invocă faptul că preţul cu care au câştigat botoşănenii licitaţia este prea mic pentru a fi real. „Principalul motiv pentru care s-a depus contestaţia a fost preţul de dumping cu care cei din Botoşani au câştigat licitaţia”, a declarat Vasile Andronache, directorul societăţii de Drumuri şi Poduri Suceava.