Termenul final de la a doua licitație la acest important obiectiv de infrastructură s-au depus trei oferte.
Asta în condițiile în care la precedenta licitație, anulată din motive de procedură, au fost doar două oferte depuse. Lucrarea nu este din cele mai simple cu putință, ci dimpotrivă: pe distanța de circa 2,14 km presupune inclusiv realizarea unui viaduct de peste 1 km lungime.
La licitația care a fost reluată la 40 de zile de la anularea precedentei proceduri au depus oferte trei asocieri. Prima este cea a firmei CML.RO SRL în calitate de lider al asocierii din care mai fac parte firmele alături de DP Proiect, Tino Unitrans SRL și Triskele, precum și de subcontractanții: Construcții Feroviare Mureș S.A., Metaller Energy, DRU PO, Dianova Instal, Drumconsult, Geoforaj SRL, Complex ING. A doua este cea a firmei Top Scav în calitate de lider al asocierii din care mai fac parte firmele alături de Infra Expert AD, Construcții Montaj AG, Hydrostroy AD și SCProiect – Construct Regiunea Treansilvania, precum și de subcontractanții: Damiena, SXA Expert Proiect Consult SRL, Aquaproiect. A treia este cea a firmei Pocons Group în calitate de lider al asocierii din care mai fac parte firmele alături de Freyrom, Integrated Road Solutions SRL și Inginerie Drumuri și Poduri SRL, precum și de subcontractanții: Pado Group Infrastructures SRL, Ingenios Electric SRL, Soil Testing, Empo Consult, Construcții Feroviare Mures SA, Power Desing, Melnytopo SRL și SC Mecatron SRL. În cazul acesteia din urmă este de menționat că firma Arcada Company este terț susținător, informează obiectivdesuceava.ro.
Ruta alternativă Botoșani – Suceava a început cu un pod: Podul Unirii. Ulterior s-a realizat pe strada Apeductului și o porțiune din strada Mirăuți o lucrare amplă de infrastructură rutieră de transport de mare tonaj iar apoi încă o unitate de mare și de canalizare, fiind etapa a doua a rutei alternative. În paralel, pentru traficul ușor s-a făcut o lucrare pe strada Mirăuți și, recent, pentru optimizarea traficului rutier de mic tonaj, realizarea uni nou pod mai larg decât cel existent.
Însă de departe cea mai mare provocare a fost realizarea celui de-al treilea tronson al rutei alternative care presupune o intersecție cu drumul național DN 29 aproape de limita administrativă dintre municipiul Suceava și orașul Salcea, iar asta trebuie să se facă pe o porțiune care, parțial, constituie un teren argilos și care include însă și un pasaj peste calea ferată. Din cauza terenului s-a optat pentru realizarea unui viaduct a cărui lungime de peste un kilometru este impresionantă.
Pasajul superior peste calea ferată care constituie lucrarea cea mai grea din acest proiect ambițios al municipalității sucevene este, de fapt, un viaduct lung de peste un kilometru care trece peste o zonă mlăștinoasă, fiind necesar pentru a putea prelua traficul greu și care este parte integrantă a respectivului tronson din ruta alternativă spre Botoșani.
Valoarea estimată pentru acest al treilea tronson al rutei alternative Botoșani – Suceava este de 62.947.430 lei, fără TVA iar cam jumătate de finanțare (cu tot cu TVA de această dată) este asigurată din Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
Foarte probabil însă lucrările vor începe anul viitor deoarece până la analiza tuturor ofertelor și deliberare cu privire la câștigător mai durează câteva luni bune, la care se adaugă alte câteva luni pentru proiectul tehnic cu detaliile de execuție.
(Foto: crainou.ro)