Compania de apă în plin tango cu falimentul, dar echipajele „uită” vilele la citirea apometrelor: vizite la case de două ori în aproape 5 ani

Nova Apaserv, una dintre cele mai importante companii de utilitate publică din județul Botoșani, se află într-un mare impas financiar. Luni la rând a avut conturile blocate din cauza unei executări silite și s-a aflat în imposibilitatea de a plăti chiar și furnizorii esențiali.

 

Vile „uitate” la citirea apometrelor 

 

Se poate spune într-un mod cât se poate de serios că au pus umărul la această situație dezastruoasă și angajații companiei de apă și canalizare a județului. Sunt case care se pot încadra în categoria consumatorilor medii la care cititorii nu au ajuns cu anii, pentru a se vedea care sunt consumurile reale, în vederea facturării.

 

Spre exemplu, într-un cartier de case din zona Bucovina, în aproape cinci ani, echipajele de cititori ai societății au ajuns de doar două ori. Iar facturile sunt emise în baza unui acord de facturare, pe consumuri estimate, care sunt departe de realitate, fiind trecute valori mai mici.

 

Case multe, cititori puțini 

 

Citirea de către angajații Nova Apaserv a apometrelor aflate la limita de proprietate ar fi însemnat valorificarea consumurilor reale ale respectivilor abonați de la case și implicit majorarea veniturilor companiei.

 

Șeful serviciului comercial din cadrul operatorului de servicii recunoaște anormalul situației, însă în același timp explică faptul că, numărul de casieri – cititori este unul mult prea mic: 14 angajați la 9.000 de case, câte se află numai în municipiul Botoșani.

 

 

„Casierul nu are doar citirea la case, are mai multe activități, aducerea de facturi la agenți economici, încasare la case și citiri la case particulare. Așa cum v-am spus, sunt obligatorii două citiri pe an, ar trebui o dată la 6 luni să citească la case. Mașini nu au, citesc unii dintre ei, marea majoritatea cu mașini personale, suprafața este foarte întinsă, sunt multe contoare care sunt în interior și nu sunt în exterior. Deci sunt probleme, într-adevăr sunt probleme cu partea de citire”,

Cristian Romanovschi, șef serviciu comercial SC Nova Apaserv SA

 

 

De altfel, această „scăpare” a intrat și în atenția noii conduceri a operatorului licențiat de apă și canalizare.

 

„Cu siguranță am în intenție, deja am început inventarierea tuturor clienților, o inventariere pe care și-o va asuma inclusiv cititorul arondat zonei respective, cu toate persoanele ierarhic superioare. Și, cel puțin din punctul acesta de vedere, o să ne asigurăm că, consumurile tuturor clienților pe care-i avem în baza de date vor fi actualizate la zi, vor fi analizate instalațiile, corectitudinea instalațiilor, a apometrelor, a sigiliilor ș.a.m.d.”,

Liviu Ștefan, director general interimar SC Nova Apaserv SA

 

În cazul amintit, casierul arondat zonei respective ar urma să ofere o notă explicativă pentru justificarea faptului că a ajuns acolo de doar două ori în aproape cinci ani, ultima citire fiind făcută în vara anului 2019.

 

În ziua în care șefii de la „Apă” au aflat despre această situație, s-a făcut citirea apometrelor din zona caselor din Bucovina, pentru emiterea facturilor care regulariza întreaga perioadă din 2017 și până în prezent. Iar acest lucru s-a întâmplat, culmea, la cererea abonaților.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store