Contractul încheiat de fosta conducere a Consiliului Județean pentru închirierea demisolului Uvertura Mall a avut o valabilitate de 10 ani, cu o chirie semnificativă ce trebuia achitată lunar. În cazul în care CJ Botoșani ar fi dorit rezilierea înțelegerii contractuale, ar fi urmat să achite o despăgubire care consta în plata chiriei pe perioada rămasă din contract. Adică o sumă colosală.
Cum piața agroalimentară de la mall a mers în pierdere, CJ s-a trezit cu o piatră de moară ce atârna greu pentru bugetul județului. Însă, gura de aer proaspăt a venit pe neașteptate, odată cu solicitarea intrării în insolvență a societății care administrează Uvertura Mall.
”Au intrat în insolvență și sunt de acord să reziliem contractul. Pentru că, așa e corect. Noi am vrut o suspendare, până găsim o soluție. Contractul era încheiat pe 10 ani, asta a fost situația atunci, trebuie să o rezolvăm. Dacă cineva trebuie să ia o oală spartă în cap, o s-o ia, asta e treaba fiecăruia. S-a numit un lichidator special, s-au purtat discuții și atunci am ajuns la un acord” - Gheorghe Sorescu, președintele CJ Botoșani.
Piața agroalimentară era administrată prin societatea Parcuri Industriale de unde, în vara anului 2015 conducerea și-a înaintat demisia. Ulterior, CJ a încheiat contracte direct cu comercianții iar de la 1 octombrie a anului trecut a suspendat activitatea pe termen nelimitat.
”Singura problemă este că noi trebuie să ne recuperăm investiția, cea mobilă, pentru că, cea imobilă nu se poate, s-ar putea să mai apară o pierdere. După care se închide toată situația, luăm toate modulele de acolo” Gheorghe Sorescu, președintele CJ Botoșani.
Sumele cheltuite cu această societate au fost imputate și de controlorii financiari ai Camerei de Conturi. Președintele CJ Botoșani a mai arătat că, dacă se va constata că există persoane nominale care se fac vinovate de această risipă financiară, urmează să fie inițiat un proiect de hotărâre pentru atragerea răspunderii, cum s-a întâmplat și la Eco-Sal. (G.E.)