CFR pregătește ”trenuri de mers cadențat” în jurul orașului Botoșani

Sunt luate în calcul 21 de orașe mari din România, printre care și Botoșani. De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate.

 

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect "Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România".

 

În acest sens, ARF a publicat pe SEAP un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.

 

Potrivit anunţului, se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere) şi anume: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea.

 

De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate (12 conexiuni), astfel: Călăraşi - Slobozia; Ploieşti - Bucureşti - Giurgiu; Timişoara - Arad; Deva - Alba Iulia - Sibiu; Satu Mare - Baia Mare; Botoşani - Suceava; Cluj Napoca - Târgu Mureş; Brăila - Galaţi; Iaşi - Vaslui; Craiova - Slatina; Bacău - Piatra Neamţ şi Braşov - Sf. Gheorghe.

 

Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi (POT).

 

Data limită pentru transmiterea de propuneri ale operatorilor economici interesaţi în cadrul procesului de consultare este 27.04.2022, iar termenul limită până la care se desfăşoară procesul de consultare este 04.05.2022.

 

Mersul cadenţat reprezintă un sistem în care trenurile circulă la intervale orare egale, oferind pasagerilor mobilitate şi un program previzibil al orelor de plecare/ sosire.

 

Sistemul de mers de tren cadenţat prezintă numeroase avantaje şi pe partea de exploatare: un rulaj mai mare al garniturilor de trenuri, realizarea unui număr mai mare de tren-km cu un număr redus de garnituri, o mai mare disciplină în activitatea personalului etc. În funcţie de impactul pe care îl va avea acest demers, sistemul va fi extins pe întreaga reţea feroviară şi pentru toate categoriile de trenuri.