Județul Botoșani are nevoie de dezvoltare economică și socială prin conectarea cu județul și municipiului Iași, precum și cu zona de sud a României, spune botoșăneanul.
Nu a mai avut răbdare să îi convingă pe politicienii care îl reprezintă în Parlamentul României, așa că a semnat el însuși adresa către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Claudiu-Vasile Lotos, din Todireni, județul Botoșani, a transmis la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii solicitarea oficială de a include linia de cale ferată Lețcani-Dorohoi în Planul Investițional 2020-2030 și în Master Planul General de Transport al României.
”Având în vedere faptul că Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030 se află în stadiul de consultare publică pentru toate persoanele fizice și juridice interesate de formularea unor propuneri/sugestii, solicit includerea liniei de cale ferată neinteroperabilă Lețcani-Dângeni-Dorohoi în Master Planul General de Transport al României și în Planul Investițional 2020-2030”, scrie în adresa botoșăneanului.
Linia de cale ferată Lețcani-Dângeni-Dorohoi se află în proprietatea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, dată în administrare pentru organizarea transportului de mărfuri și persoane către SC RC-CF TRANS SRL. Darea în administrare s-a realizat printr-un contract de închiriere și gestionare, societatea având obligația să respecte caietul de sarcini anexat contractului. În anul 2009, SC RC-CF TRANS SRL a încheiat un contract de acces pe infrastructura feroviară neinteroperabilă Lețcani-Dorohoi cu societatea Regio Călători, valabil până în prezent.
Linia feroviară are o lungime de 140 km și este compusă din următoarele stații principale: Lețcani, Vlădeni, Todireni, Trușești, Dângeni, Ungureni, Dorohoi.
”Ținând cont de operațiunile juridice de mai sus, ce privesc închirierea și exploatarea dreptului de proprietate, linia de cale ferată Lețcani-Dorohoi se află într-o stare avansată de degradare (concretizată prin denivelări și deformări), fapt ce pune în pericol siguranța circulației trenurilor și siguranța persoanelor care utilizează acest mijloc de transport”, mai spune botoșăneanul în solicitarea către Ministerul Transporturilor.
Mai mult, scrie Claudiu-Vasile Lotos, ”cu toate că această rețea de cale ferată este intens circulată – 13 trenuri pe zi pentru serviciile de transport persoane și 10 operatori pentru servicii de transport marfă - transport cereale și culturi industriale -, linia de cale ferată Lețcani-Dorohoi nu este inclusă spre modernizare în nici un document intern al CFR SA”.
La final, Claudiu-Vasile Lotos arată avantajele și oportunitățile acestei căi ferate:
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: