Cardurile de sănătate dau chix și oficial, pacienții suferă

Că platforma electronică a fost inaccesibilă în mai multe rânduri chiar nu este o noutate, pentru că aceste erori electronice au devenit deja o obișnuință. Mai trist este că din cauza acestor sincope au de suferit pacienții. 

 

Ca atare, pe 26 octombrie Guvernul a aprobat o hotărâre privind procedurile ce trebuie aplicate de furnizorii de servicii medicale şi medicamente în cazul nefuncţionării cardurilor de sănătate.

”Având în vedere problemele care au apărut pe platforma de sănătate PIAS, în acest sens Guvernul a emis o hotărâre prin care asigură posibilitatea tuturor utilizatorilor să lucreze offline pentru a asigura serviciile medicale iar furnizorii de medicamente să asigure eliberarea și furnizarea medicamentelor penru beneficiarii serviciilor”
Dan Nechifor, prefectul județului Botoșani

Medicii şi farmaciştii trebuie să ştie că în aceste intervale trebuie să ofere servicii medicale pacienţilor. Conform hotărârii de Guvern  „transmiterea în Platforma Informatică, de către furnizori a serviciilor acordate în regim off-line se face până la sfârşitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activităţii lunii anterioare prevăzut în contract.” 

”Problema este că medicii de familie, farmaciștii și unitățile medico-sociale care au acces la această platformă vor fi informați în timp util de pe site-ul CNAS despre întreruperile platformei. În acest sens președintele CNAS va emite un ordin prin care va preciza care este termenul de introducere al datelor ca urmare a prestării serviciilor”
Dan Nechifor, prefectul județului Botoșani

Prin acest ordin se va asigura timpul necesar pentru transmiterea serviciilor precum și plata acestora. La fiecare sincopă la platforma electronică, pacienții au de suferit pentru că nu li se oferă consultaţii, nu li se eliberează medicamente, pe motiv că ulterior nu li se decontează serviciile.