Botoșănenii încurajați să meargă mai mult cu bicicletele

Anual, în perioada 16 – 22 septembrie, comunitatea internațională celebrează Săptămâna Mobilității Europene, inițiativă dedicată transportului urban durabil.

 

Desfășurată în acest an sub sloganul “Mobilitatea inteligentă și durabilă – o investiție pentru Europa”, campania încurajează utilizarea mijloacelor si metodelor alternative de deplasare: bicicleta, transportul public in comun, mersul pe jos, etc.


Scopul principal al campaniei este de a conștientiza beneficiile economice și sociale pe care le oferă folosirea unor modalități de transport accesibile și durabile pentru oameni și companii . Acest lucru este cu atât mai important cu cât s-a constatat că transportul urban este responsabil pentru 23 la sută din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE .


Studiile indică faptul că orașele care promovează transportul durabil sunt avantajate economic semnificativ față de cele care favorizează mașinile alimentate în mod tradițional, iar persoanele care călătoresc pe moduri de transport active, cum ar fi mersul pe jos și cu bicicleta , sunt mai productive la locul de muncă și sunt mai sănătoase.


 De la prima sa ediţie, în 2002, impactul Săptămânii Europene a Mobilităţii a crescut rapid, atât în Europa, cât şi în lume. În 2015, s-au înregistrat oficial in campanie  1873 oraşe, dintre care 30 din România.

 “Săptămâna Mobilității Europene reprezintă o ocazie, pentru fiecare dintre noi, de a ne gândi cum influențează modul în care ne deplasăm calitatea mediului înconjurător. Este știut faptul că utilizarea excesivă a autoturismelor duce la deteriorarea calității vieții. Zgomotul, poluarea aerului, congestionarea traficului, reducerea spațiului public sunt aspecte ale vieții noastre de zi cu zi.”, a declarat Eugen Mateciuc, director executiv al APM Botoșani.


Agenţia pentru Protecţia Mediului Botoşani organizează şi în acest an o serie de activităţi dedicate acestui eveniment: înscrierea pe site-ul www.mobilityweek.eu, distribuirea de materiale informative (pliante, fluturaşi) populaţiei, susţinerea de ore deschise în unităţi de învăţământ, etc., se arată într-un comunicat de presă venit pe adresa redacției.