Aproape 70 de botoșăneni se află la momentul prezent în stare de izolare totală în mai multe centre din municipiul Botoșani.
Sunt ținuți în carantină obligatorie la Tabăra ”Codrii de Aramă” de la Agafton, la Hotel Premier și la Casa Boema. Dacă vor mai veni din străinătate, vor fi distribuiți și către Casa Lux.
Li se asigură, printr-un program guvernamental derulat prin Ministerul Sănătății, câte trei mese pe zi. La Stejarul (dacă mai sunt carantinați), Premier și Boema, hrana este asigurată prin restaurantele acestor unități. Doar pentru Agafton a fost încheiat un contract de catering cu firma Art & Food deținută de familia lui Florin Țurcanu, fostul președinte al Consiliului Județean.
Direcția de Sănătate Publică (DSP) a încheiat contractul pentru livrarea mâncării. Și având în vedere că anul trecut acest restaurant a făcut livrările pentru copiii care se aflau în tabără, în această situație s-a apelat la aceeași sursă.
„Întrebarea a fost către tabără dacă ei pot face mâncarea acolo, în bucătăria lor. Directorul a spus că nu are autorizație și nici personal. Ne-au întrebat pe noi dacă suntem de acord, am făcut contract și facem aceste livrări. Am lucrat anul trecut acolo, aveam precedent, am dat mâncare la copii care oricum sunt mai sensibili și nu am avut niciodată probleme. A fost și recomandare și acceptare”,
Florin Țurcanu, administrator restaurant
Sunt livrate zilnic trei mese pe zi, iar mâncarea este preparată cu avizul medicilor de la DSP. Dimineața se predau în special alimente reci, iar la prânz și cină, mâncare gătită caldă.
„Este un grafic stabilit de DSP și se raportează după ce se face distribuția, iar DSP raportează probabil și ei la rândul lor. Meniurile se stabilesc în fiecare zi, nu poate fi un meniu prestabilit pentru că nu sunt oameni la regim. Se stabilește un meniu care să fie pe placul celor care consumă. Noi informăm DSP, facem poze la meniuri și ei ne dau okay-ul”,
Florin Țurcanu, administrator restaurant
În fiecare zi sunt livrate de trei ori pe zi câte 29 de porții de mâncare, acesta fiind numărul persoanelor care se află în carantină la Agafton în acest moment.
Iar plata totală se face în fiecare dată de 5 ale lunii.
„Noi când livrăm, avem un proces verbal semnat de jandarmul care este acolo. Conform contractului, la sfârșitul fiecărei luni, în baza procesului verbal semnat de jandarm și raportării de livrare către DSP se face factura. Prețul este stabilit printr-un program național și este unic în toată țara, nu este diferențiat”,
Florin Țurcanu, administrator restaurant
Livrează produsele alimentare angajații de la restaurant care în fiecare zi au nevoie de câte trei costume de protecție pentru a nu se expune riscului. De asemenea, după fiecare livrare, aceștia se dezinfectează suplimentar.
„Noi trebuie să asigurăm trei echipamente din banii noștri. Angajatul nostru se duce acolo, avem și niște riscuri foarte mari pe care trebuie să le gestionăm foarte bine. Pentru că distribuția o facem noi, de trei ori pe zi, iar costumul trebuie schimbat dimineața, la amiază și seara. La început nu prea am fost de acord, i-am spus soției că ne expunem la un risc foarte mare”,
Florin Țurcanu, administrator restaurant
La livrarea caserolelor cu mâncare, angajatul restaurantului intră în complex, lasă meniurile la ușă după ce bate în prealabil și părăsește incinta. NU intră deloc în contact cu izolații care deschid ușile pentru a lua mâncarea după ce el pleacă. La final, gunoiul este pus din nou la fiecare ușă, scos în saci care sunt bine legați și aruncați la ghenă în condiții de siguranță.
La fel se procedează și la celelalte restaurante, pentru a nu fi expus personalul care lucrează în aceste unități.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL: