Botoșăneni scoși din nou din casă cu jandarmii din cauza datoriilor! CINE e pe „lista rușinii”

Penalitățile de întârziere, cheltuielile de judecată și taxele de executare silită aproape dublează valoarea de plată la încălzire, în cazul în care facturile nu sunt plătite la timp.

 

De la începutul acestui an, societatea Modern Calor a transmis la executorii judecătorești aproape 700 de dosare pentru recuperarea debitelor acumulate la energia termică. Este vorba despre dosare ale unor debitori, persoane fizice, pentru care s-au obținut hotărâri definitive la instanțele judecătorești. Precizăm că sunt persoane care au și câte trei sau chiar patru dosare de trimitere în judecată, pentru perioade de facturare diferite.

În majoritatea cazurilor, executorii instituie popriri pe veniturile debitorilor. În cazul în care aceștia nu realizează oficial niciun fel de venituri, se poate trece la executarea prin valorificarea bunurilor deținute în proprietate. În paralel, uneori se recurge și la debranșare, pentru a împiedica acumularea altor datorii. 

Executarea silită nu este însă o situație dorită nici pentru furnizorul de energie termică și nici pentru clienți. Astfel, societatea Modern Calor încasează cu întârziere contravaloarea serviciilor prestate, iar clienții plătesc în plus penalități de întârzirere, cheltuieli de judecată și taxele de executare silită, valoarea acestora nefiind de neglijat. Penalitățile de întârziere sunt de 0,03% pe zi, cheltuielile de judecată ajung la 200 de lei la un singur dosar, iar cele de executare silită se situează la aproximativ 10% din suma totală de recuperat (exemplificări în tabelul de mai jos).

“Nu acesta e tipul de relație pe care vrem sa-l avem cu clienții, însă oamenilor li s-a creat falsa impresie că pot să nu plătească, fără să se întâmple nimic, ceea ce este total greșit. Ajung apoi în situația neplăcută de a fi executați silit. Normal ar fi să achite facturile la timp sau cel mult până la începutul următorului sezon rece, mai ales că valoarea lor nu este mare, în comparație cu cele din alte orașe. Ne-am străduit să oferim servicii de cea mai bună calitate, însă trebuie să conștientizăm că ele nu sunt gratis”, a declarat directorul general al Modern calor SA, Florin Sandu.

Acesta a adăugat că unii clienți sunt atât de neglijenți, încât nu depun nici măcar cereri de ajutoare de încălzire, deși legal au acest drept. 

CLICK AICI PENTRU A VEDEA TABELUL!

[[readotherarticle:botosaneanul.ro:45093:Familii din Botoșani scoase cu jandarmii din casă din cauza datoriilor: FOTO ]]