Botoșăneancă despăgubită de bancă după depistarea unui COMISION ascuns

O botoșăneancă și-a rezolvat pe cale amiabilă litigiul cu banca de unde a contractat un credit și mai mult decât atât, a fost și despăgubită.

 

„Nașul„ bancherilor

 

Aproape 40 de consumatori s-au înţeles cu bănciile pentru rezolvarea amiabilă a litigiilor de la înfiinţarea Centrului de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul bancar, acum 11 luni, şi până în prezent. Cea mai rapidă conciliere a fost realizată în numai nouă zile.

 

Consumatorii aveau litigii fie cu bănci, fie cu IFN-uri (instituţie financiară nebancară, n.r.), cu care aveau o relaţie contractuală. Dintre cei 40, niciun consumator nu a contestat până acum soluţia propusă de conciliator. Deciziile au fost pronunţate, în medie, între 30 – 40 de zile, faţă de termenul maximal de 90 de zile.

 

Timp-record          

                

Litigiul dintre o consumatoare din Bucureşti şi banca la care avea un credit de nevoi personale în lei s-a stins amiabil în doar 9 zile.

 

Este vorba despre o femeie de 69 de ani care a depus o cerere la sediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, prin care a solicitat eliminarea unui comision de administrare aplicat la soldul creditului şi recuperarea sumelor plătite pe acest comision în ultimii 3 ani.

 

În urma procedurii SAL (soluţionare alternativă a litigiilor, n.r.) cu soluţie propusă, conciliatorul CSALB a obţinut eliminarea comisionului din contractul de credit şi plata unor despăgubiri în valoare de 3.200 de lei, sumă cu care a fost achitat creditul în avans (consumatoarea mai avea de plătit rate lunare încă un an şi jumătate).

 

Soluţionarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentele recorduri au fost înregistrate în lunile iulie şi august 2016.

 

În 17 zile, litigiul dintre o consumatoare din Botoşani şi banca la care avea un credit s-a stins amiabil. Schimbul de documente şi informaţii a fost doar pe e-mail şi la telefon, deci clienta nu a fost nevoită să vină la Bucureşti. În acest caz, rata lunară i-a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar consumatoarea din Botoşani a primit şi 800 de euro despăgubire de la bancă.

 

În alt caz, în 21 de zile, unui domn din Bucureşti i-a fost eliminat comisionul de administrare aplicat la soldul creditului şi a primit înapoi o parte din banii plătiţi pe acest comision, bani cu care şi-a achitat ulterior tot creditul în avans.

 

Aproape 300 de cereri de soluţionare amicală

 

În acest moment sunt 275 de cereri trimise de consumatori, aflate în diverse stadii de analiză sau soluţionare. Procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori.

 

„La Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar vin din ce în ce mai multe solicitări de rezolvare amiabilă a diferendelor apărute în contractele în CHF. Ne aşteptam la acest trend şi suntem pregătiţi din punct de vedere logistic să le facem faţă. Sper ca şi consumatorii şi comercianţii să aibă maturitatea să se aşeze, în sfârşit, la masa negocierilor prin intermediul unui conciliator CSALB. După tot ce s-a întâmplat în ultimii ani, cred că băncile vor fi dispuse să ajungă la o înţelegere, având în faţă perspectiva preluării câtorva mii de apartamente în contul datoriilor. De asemena, după constatarea impreviziunii în cazul dării în plată, băncile ar putea găsi alternative mai avantajoase pentru clienţi, poate chiar reducerea soldului. Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar ar putea avea un rol important în renegocierea contractelor şi în găsirea unei soluţii care să fie acceptată atât de clienţi, cât şi de bănci”, a declarat preşedintele CSALB, Alexandru Păunescu.

 

(Sursa – Adevărul)