Atenție la consumul de băuturi răcoritoare: Ce nereguli a descoperit Protecția Consumatorilor în peste 300 de magazine?

Dintr-un total de 457 de operatori economici controlați, la 336 au fost înregistrate abateri de la legislaţia în vigoare.

 

Potrivit YesComment, în ultimele zile ale lunii iulie 2021, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat mai multe acțiuni de control vizând modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor la comercializarea, etichetarea, prezentarea şi publicitatea sucurilor, nectarurilor din fructe şi băuturilor răcoritoare, berii şi apei minerale, la nivelul întregii ţări.

 

Cantitatea totală de băuturi controlată s-a ridicat la peste 1 milion de litri, dintre care o treime, adică aproximativ 350.000 de litri, a înregistrat diverse nereguli.

 

În consecință, echipele de comisari ANPC au dispus diferite sancțiuni: 275 de amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 1,87 milioane de lei, precum şi 112 avertismente. Acestora li s-au adăugat măsuri de oprire temporară de la comercializare a aproximativ 33 000 de litri de băuturi răcoritoare, până la remedierea neconformităţilor constatate, şi oprire definitivă şi retragerea de la comercializare a peste 300 000 de litri.

 

Neregulile constatate cel mai frecvent au fost următoarele:

 

-nerespectarea condiţiilor privind depozitarea şi comercializarea băuturilor,

-depozitarea acestora direct pe pavement sau depozitarea necorespunzătoare, sub acţiunea directă a razelor solare;

-comercializarea băuturilor în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători;

-neafişarea preţurilor la loc vizibil,

-comercializarea a diferite băuturi răcoritoare la pahar sub denumirea „limonadă“ sau „granita“, deși în realitate erau siropuri cu aromă de lămâie sau alte arome, ce conţineau coloranţi alimentari ce pot afecta negativ activitatea copiilor şi atenţia acestora.

 

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store