Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit finanțarea pe fonduri europene a modernizării DN28B, Târgu-Frumos – Botoșani, km 0+000 – km 76+758.
Deși contractul de finanțare a fost încheiat pe 7 decembrie 2022, CNAIR l-a făcut public abia pe 1 februarie 2023.
Fondurile sunt nerambursabile, fiind alocate prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020.
”Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității regiunii și mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile – prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului în zonele tranzitate”,
Comunicat CNAIR.
1. Reabilitarea a 71,512 km de drum
2. Pod nou: 1 buc
3. Poduri reabilitate: 8 buc
4. Creșterea indicelui de accesibilitate de minim 10% în primul an de operare a proiectului – anul 2024.
În comunicat se menționează că proiectul trebuie terminat în ultima zi a acestui an.
Contractul de execuție a lucrărilor la drumul Botoșani – Târgu-Frumos prevede finalizarea acestora în luna mai a acestui an, însă șansele ca termenul să fie respectat sunt extrem de reduse.
În unele zone asfaltul turnat s-a crăpat deja și încă de la vizita prefectului Sorin Cornilă pe șantier, în vara anului trecut, atât reprezentanții companiilor care efectuează investiția, cât și directorul Secției Drumuri Naționale Botoșani, găseau deja tot felul de motive pentru care contractul nu poate fi dus la îndeplinire până la ziua prevăzută în acte.
Inițial, finanțarea pentru obiectivul menționat a fost asigurată de la bugetul de stat.